شناسهٔ خبر: 46318 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

​انجمن ادبی ایران و ایتالیا تاسیس شد

مرکز فرهنگی شهر کتاب با همکاری جمعی از فعالان فرهنگی ایتالیا، انجمن ادبی ایران و ایتالیا را تاسیس کرد.

​انجمن ادبی ایران و ایتالیا تاسیس شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ به منظور ارتباط بیشتر نخبگان، نویسندگان، شاعران، صاحب‌نظران ایران و ایتالیا و شناخت متقابل مردم دو کشور از تحولات ادبی معاصر، انجمن ادبی ایران و ایتالیا تشکیل شده است.
 
نخستین جلسه‌ این انجمن با حضور و همفکری جمعی از نویسندگان و مترجمان در روز شنبه (۲۷ شهریور ماه) در مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب تشکیل شد.

در این جلسه که آنتونیا شرکا، نادیا معاونی، نسرین فقیه، منوچهر سادات‌افسری، مصطفی مستور و علی‌اصغر محمدخانی حضور داشتند، درباره‌ برنامه‌های این انجمن برای روابط ادبی گسترده‌تر میان ایران و ایتالیا بحث و گفت‌وگو و مقرر شد که این انجمن با همکاری کارلو سکونه، فیلیچیتا فرارو، بیانکا ماریا فیلیپینی، کلارا کرونا، آنا وانزان، ابوالحسن حاتمی، فائزه مردانی، آنتونیو ساکتی، بیانکا ماریا اسکارچیا، آنتونیو شرکا، نادیا معاونی، نسرین فقیه، پریسا نظری، مصطفی مستور و علی‌اصغر محمدخانی در یک سال آینده برنامه‌های مختلفی را در شهر کتاب و نهادهای ادبی و فرهنگی ایتالیا و شهرهای مختلف دو کشور برگزار کند.  

براساس تصمیم این انجمن به‌زودی نشریه‌ای دو زبانه برای انعکاس تحولات ادبی دو کشور به‌صورت مشترک منتشر خواهد شد. همچنین با توجه به این‌که در سال آینده که ایتالیا مهمان ویژه‌ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است، مقرر شد برنامه‌های نوینی برای همکاری‌های مشترک ادبی طراحی و اجرا شود.
 

نظر شما