شناسهٔ خبر: 46719 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ترجمه‌ای تازه از داستان‌های ادگار آلن‌پو منتشر شد

مجموعه‌ای تازه از داستان‌های ادگار آلن‌پو در قالب کتابی با عنوان «از جناب پو چه خبر» ترجمه و منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ انتشارات کتاب نیستان مجموعه پنج داستان کوتاه و یک مقاله از ادگار آلن‌پو را با ترجمه لیدا طرزی در قالب کتابی با عنوان «از جناب پو چه خبر» منتشر کرد.

در این کتاب داستان‌های کوتاهی از این نویسنده با عناوین لیجیا، زوال خاندان اشر، نامه سرقت شده، سقوط به دل گرداب، خم آمانتیلادو و مقاله‌ای با عنوان فلسفه انشا درج شده است.

به گفته مترجم این کتاب در مقدمه خود، برخی از آثار این کتاب از سوی نویسنده به عنوان برترین آثار داستانی وی یاد شده است و آنها را بسیار دوست داشته است.

همچنین وی در مقاله فلسفه انشا به این مساله توجه نشان داده که شعر نیز مثال سایر آثار هنری از مصالحی ساخته می‌شوند که برای هدف خاصی ایجاد شده و در گذر زمان می‌تواند ابزاری سودمند برای بیان ایده‌های هنری به شمار رود.

ادگار آلن‌پو از بنیانگذاران سبک رمانتیسم ادبی در آمریکا به شمار می‌رود. رمانتیسم همان‌طور که از نامش پیداست،   نوعی واکنش احساسی در برابر خردمحوری به‌شمار می‌آید و معنایش نیز تمایل برای برجسته کردن خویشتن انسانی، گرایش به سوی خیال و رؤیا، گذشته تاریخی و سرزمین‌های ناشناخته‌ای است که هنر آن را کشف می‌کند. به عبارت دیگر رمانتیسم جنبه‌های احساسی و ملموس را دوباره به هنر غرب وارد کرد و هنرمندان رمانتیک آزاد از چهارچوب‌های تصویرگری‌های سنتی، به تحقق بخشیدن ایده‌های شخصی خود پرداختند.

پو در میان نویسندگان علاقه‌مند به این مکتب توانست داستان‌های کوتاه خود را با توجه ویژه به رازآلودگی و ترس به عنوان پیرنگ قصه سامان داده و بنویسد و به همین اعتبار از وی به عنوان یکی از نخستین نویسندگانی یاد می‌کنند که توانسته ژانر ادبی علمی تخیلی را به ویژه در ادبیات آمریکا در اوایل قرن نوزدهم پایه ریزی کند.

آثار پو تأثیر زیادی بر ادبیات ایالات متحده و جهان داشته است؛ به ویژه اینکه وی در استفاده از کیهان‌شناسی و رمزنگاری برای داستان‌نویسی به نوعی پیشگام و صاحب سبک نیز به شمار می‌رود.

انتشارات کتاب نیستان این اثر داستانی را با قیمت ۷۵۰۰ تومان و در ۱۱۶ صفحه منتشر کرده است

نظر شما