شناسهٔ خبر: 46783 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

این فیلم آبروی ما را می‌برد

"آقای می‌سی‌سی‌پی" می‌خواهد فیلم بازی کند، فیلمی درباره یک می‌سی‌سی‌پی دیگر که "فروریش دورنمات" آن را خلق کرده است، اما او حاضر نیست به تمام خواسته‌های کارگردانش تن بدهد و مدام ژست سوپراستاری می‌گیرد تا جایی که فقط حاضر است، نشسته بمیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ ماجرای «آقای می‌سی‌سی‌پی و آناستازیا»، داستان نمایش جدید همایون غنی‌زاده است که به شکلی سینمایی و براساس نمایشنامه «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» طراحی و نوشته شده است.

غنی‌زاده در تازه ترین تئاترش، یک فیلم سینمایی را کارگردانی می‌کند که در آن بسیاری از قواعد سینما را به بهانه عنوان سینمای مدرن به هم می‌ریزد و در عین اینکه ویژگی‌های خوشی از سینمای کلاسیک را به یاد می‌آورد، اداها و ژست‌های تازه سینما را هم تا حدی به سخره می‌گیرد و با کنایه و شوخی انتقاداتی را از سینما و پشت صحنه آن مطرح می‌کند.

با این حال اگرچه او داستان ساختن یک فیلم را در نمایش جدیدش روایت می‌کند؛ فیلمی که بازیگرش معتقد است آبرویشان را می‌برد، اما تئاتر در آن بیشتر قدرت نمایی می‌کند و موسیقی‌های خاطره انگیز سینمایی هم بر جذابیت آن می‌افزاید.

در روزهایی که رونمایی از یک خودرو در تالار وحدت حاشیه‌هایی را به وجود آورده بود، رفت و آمد یک ماشین قدیمی روی صحنه تالار وحدت در این نمایش از نکات جالب توجه بود، اما این کجا و آن کجا!

نمایش «می سی سی پی نشسته می میرد»، در حالی شامگاه 25 مهر ماه اولین اجرای عمومی خود را در تالار وحدت پشت سر گذاشت که تماشاگران زیادی برای دیدن آن آمده بودند.

در نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» در تایم بیش از 2 ساعت که به عقیده برخی تماشاگران اگر کمتر بود  ریتم کار بیشتر حفظ می‌شد، ویشکا آسایش، سجاد افشاریان، بابک حمیدیان، سیامک صفری، همایون غنی‌زاده و داریوش موفق به ایفای نقش می‌پردازند.

امیرحسین قدسی و همایون غنی‌زاده (طراح صحنه)، الهام معین و همایون غنی‌زاده (طراح لباس)، بامداد افشار (طراحی صدا)، ماریا حاجیها (طراح گریم)، مرتضی نجفی (طراح نور)، محمد قدس (مدیر تولید و مجری طرح) و نازنین گودرزی (دستیار کارگردان) و مریم نراقی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این نمایش هستند

نظر شما