شناسهٔ خبر: 47753 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«مدونا با پالتو پوست» به کتابفروشی‌ها رسید

«مدونا با پالتوپوست» نوشته صباح‌الدین علی از سوی نشر هیرمند منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ صباح‌الدین علی در سال ۱۹۰۷ در ایالت اگری دره (آردینوی امروزی در بلغارستان) متولد شد. در ابتدا با سرودن شعر وارد عرصه ادبیات می‌شود. در اشعار موزون او می‌شود ردپای شعر عامیانه ترکیه را حس کرد. شعرهایش را در سال ۱۹۲۶ در بالیکسیر در مجله چاغلایان منتشر کرد.

شعرها، داستان‌ها و رمان‌های صباح‌الدین علی، جانی تازه به ادبیات ترکیه بخشید. او اولین داستانش را با نام «داستان جنگل» در سال ۱۹۳۰ منتشر کرد. ناظم حکمت این داستان اجتماعی را با این جملات به خوانندگان توصیه کرد: «زندگی سرشار از بدشانسی و مرگ مرموز او، روح غمگین و هنرمند او که گاهی با واقعیت‌های اجتماعی کنار می‌آید و گاهی خود را به صورت انفجارهای روحی افسرده و غمگین نشان می‌دهد، او را یکی از نویسندگان برجسته  زمان خود معرفی می‌کند که آثارش امروز ارزش بررسی و مطالعه با یک ذره‌بین جدید ادبی را دارد.»

«مدونا با پالتوپوست» که احتمال می‌رود تحت تأثیر سال‌های زندگی نویسنده در آلمان به تحریر درآمده باشد، داستان جوانی منزوی است که دلباخته‌ی یک پرتره در نمایشگاه نقاشی می‌شود و ناخواسته مسیر جدیدی در زندگی پیش می‌گیرد. پرتره که متعلق به خود نقاش است، باعث می‌شود روزهای متوالی در نمایشگاه روبروی تابلو بایستد و تابلو را تماشا کند، تا این که درست زمانی که قبول می‌کند این تابلو رؤیایی بیش نیست، با صاحب چهره آشنا می‌شود.

«مدونا با پالتوپوست» با ترجمه «سولماز حسن‌زاده» در ۱۰۰ صفحه و با بهای ۱۰ هزار تومان از سوی نشر هیرمند روانه بازار کتاب شده است.

نظر شما