شناسهٔ خبر: 48932 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازگشت موسس فیسبوک به دانشگاه هاروارد

مارک زاکربرگ رئیس شبکه اجتماعی فیسبوک پس از ۱۱ سال به دانشگاه خود بازمی‌گردد تا ضمن سخنرانی مدرک افتخاری دریافت کند.

Mark-Zuckerberg-facebook-spam-filter.jpg

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛  مارک زاکربرگ ۱۱ سال پیش در سال ۲۰۰۶ تحصیل خود در دانشگاه هاروارد را نیمه‌کاره رها کرد تا بر روی شبکه اجتماعی خود تمرکز کند که ما امروز آن را با نام "فیسبوک" می‌شناسیم. شبکه اجتماعی وی در حال حاضر دو میلیارد دنبال‌ کننده دارد.

کاترین فاوست رئیس دانشگاه هاروارد اعلام کرده است که از نظر وی تنها چند اختراع وجود دارد که در زمینه تاثیرگذاری بر جامعه می‌تواند با فیسبوک رقابت کند و به همین دلیل از مارک زاکربرگ دعوت کرده است تا ضمن سخنرانی در این دانشگاه در تاریخ ۲۵ مه سال جاری میلادی، به خاطر ایجاد تغییرات بنیادین در زمینه شبکه‌های اجتماعی، از این دانشگاه مدرک افتخاری دریافت کند.

زاکربرگ پس از بیل گیتس موسس مایکروسافت دومین فردی است که پس از ترک تحصیل از هاروارد افتخار سخنرانی در این دانشگاه را پیدا می‌کند.

فیسبوک در خوابگاه دانشگاه هاروارد در سال ۲۰۰۴ به وجود آمد و زمانی که زاکربرگ یکی از مطرح‌ترین دانشگاه‌های جهان را به خاطر آن ترک می‌کرد حتی فکرش را هم نمی‌کرد که وبسایتش او را میلیاردر خواهد کرد و روزی می‌رسد که برای سخنرانی به آن باز خواهد گشت.

جالب توجه اینکه زاکربرگ برای گرفتن راهنمایی در رابطه با سخنرانی خود به ملاقات بیل گیتس رفته است.

دانشگاه هاروارد به خاطر تربیت افرادی که از نظر کاری و مالی بسیار موفق هستند شهرت جهانی دارد و دو غول دنیای فناوری یعنی زاکربرگ و گیتس بزرگترین شاهدان اثبات این مدعا هستند.

نظر شما