شناسهٔ خبر: 49285 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نکوداشت احمد احمدی در آیین اردیبهشت مفاخر استان همدان

نکوداشت آیت‌الله احمد احمدی در سومین دوره از برگزاری آیین نکوداشت مفاخر، در هفتم اردیبهشت سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نکوداشت آیت‌الله احمد احمدی در سومین دوره از برگزاری آیین نکوداشت مفاخر، در هفتم اردیبهشت سال جاری در همدان برگزار می‌شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب افزود: به منظور تکریم و بزرگداشت بزرگان علم و فرهنگ استان که در گستره استانی و ملی تأثیر عمیق فرهنگی و اجتماعی دارند، طرح نکوداشت مفاخری که یک عمر فعالیت فرهنگی و علمی داشته و هم‌اکنون نیز به فعالیت ادامه می‌دهند؛ در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان قرار گرفته است.

در دو دوره گذشته برای ۴ شخصیت علمی و ادبی آیین نکوداشت برپا شده است.

از اساتید ارجمند آقایان اذکایی و ذکاوتی در حوزه تحقیق و پژوهش و نویسندگی در اردیبهشت ۹۴ و اساتید گرامی آقایان محقق و میری در حوزه شعر و ادب در اردیبهشت ۹۵ در این آیین تجلیل شده است.

البته این سیاست فرهنگی در شهرستان‌های استان برای نکوداشت مفاخر محلی و شهرستانی نیز انجام شده است.

فاضل عبادی درباره آیین نکوداشت امسال نیز گفت: جناب آیت‌الله دکتر احمد احمدی از مفاخر ملی ما در حوزه و دانشگاه است که به عنوان فیلسوف و دانشمند در علوم انسانی شناخته می‌شوند.

ایشان زاده روستای کهکدان ملایر و مایه فخر و مباهات استان ماست و امیدواریم این آیین گوشه کوچکی از ۷۰ سال فعالیت علمی ایشان را به جوانان و عموم علاقه‌مندان معرفی نماید.

عبادی با اشاره به سوابق علمی این استاد فرزانه افزود: دکتر احمد احمدی که دکترای فلسفه در رشته فلسفه غرب از دانشگاه تهران دارد؛ سال‌ها در حوزه علمیه قم از محضر آیات عظام بروجردی، محقق‌داماد، نجفی مرعشی و امام خمینی بهره برده است. ایشان ۲۰ سال در محضر علامه طباطبایی اسفار، شفا و تفسیر را فرا گرفته است. سوابق دکتر احمد احمدی در سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها که هم‌اکنون ریاست آن را بر عهده دارد، به روشنی و درخشانی نشان از پرکاری، وقت‌شناسی و علم و عمل حضرت ایشان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از عموم اهالی علم و فرهنگ و دانشگاهیان دعوت کرد با شرکت در آیین نکوداشت آیت‌الله دکتر احمد احمدی در روز پنج‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ در مجتمع فرهنگی- هنری بوعلی‌سینای همدان به مقام رفیع علم و دانایی و کارنامه ارزنده این استاد حوزه و دانشگاه ادای احترام کنند.

وی در پایان گفت: امیدواریم بر پایی چنین آیین‌هایی که در راستای معرفی و الگوسازی برای جوانان و شناساندن بزرگان دانش و فرهنگ به جامعه انجام می‌شود؛ در تحکیم هویت ملی و اسلامی و شکوفایی علمی و فرهنگی اثرگذار باشد.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۲ ۲۱:۰۸رضا 0 0

    تا همین چند روز پیش ایشان حجه الاسلام بودند
                                
  • ۱۳۹۶-۰۲-۰۳ ۱۵:۵۹حمید 0 0

    رضا جان! برای مراسم نکوداشت ارتقا پیدا کردند و ایت الله شدند
                                

نظر شما