شناسهٔ خبر: 49423 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نگاه فلسفی به «آزادی بیان»

حسین کیانی کتاب «آزادی بیان» را برای انتشار به ناشر سپرده است. وی امسال در نمایشگاه کتاب با «عشق الهی» نوشته ویلیام چیتیک حضور خواهد داشت.

نگاه فلسفی به «آزادی بیان»

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا ؛ حسین کیانی از ارائه چاپ نخست کتاب «عشق الهی» در نمایشگاه کتاب سی‌اُم خبر داد و گفت: کتاب «عشق الهی» نوشته ویلیام چیتیک در نمایشگاه کتاب امسال ارائه می‌شود. در تار و پود کتاب «عشق الهی» سیر به سوی خدا در متون اسلامی جای گرفته‌ است. کار ترجمه این اثر با همکاری انشاءالله رحمتی انجام شده است.

وی با اشاره به انتشار کتاب دیگری با عنوان «آزادی بیان» نوشته نایجل واربرتون افزود: این کتاب به بررسی آزادی بیان در مطبوعات، حدود و قصور آن و میزان اعمال آزادی بیان در مطبوعات می‌پردازد. از سوی دیگر نویسنده در این اثر به موضوع آزادی بیان نگاه فلسفی داشته و اساساً این موضوع که آیا ما مجاز به انتشار هر اندیشه و نظری در مطبوعات هستیم مورد بررسی قرار گرفته است.

به گفته کیانی، همچنین نظرات مخالفان و موافقان درباره محدود شدن آزادی بیان در مطبوعات در این کتاب بیان شده و به صورت جزئی‌تر به طرح آزادی بیان درباره موضوعاتی چون پورنوگرافی پرداخته شده و نظرات مخالف و موافق طرح شده است.

وی ادامه داد: نویسنده کتاب حاضر، از شناخته‌شدگان این حوزه در ایران است و تاکنون پنج کتاب از همین نویسنده ترجمه شده که مورد اقبال مخاطبان نیز قرار گرفته است.

این نویسنده و مترجم در پایان یادآور شد: کار ترجمه این کتاب مدت زیادی است که به پایان رسیده و قرار است از سوی انتشارات سینا روانه بازار نشر شود.

حسین کیانی تا امروز بیش از 10 عنوان کتاب را در حوزه روانشناسی ترجمه و منتشر کرده است که از آن میان می‌توان به کتاب‌های «تنوع تجربه دینی»، «اصول روانشناسی» و  «شیوه‌های تفکر ملل شرق» «لذت و رنج تنهایی: تنهایی و انسان امروز» اشاره کرد.

نظر شما