شناسهٔ خبر: 51123 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هاشمی: صدای دانشگاهیان خواهم بود/ پیگیری رشد و توسعه علمی کشور

سرپرست وزارت علوم گفت: در مدتی که سرپرستی وزارت علوم را عهده دار هستم، تلاش خواهم کرد تا صدای دانشگاهیان باشم و مطالبات دانشگاهیان را با تمام توان پیگیری کنم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سید ضیاء هاشمی اظهار داشت: با توجه به پیچیدگی ها و حساسیت های موجود در مجموعه آموزش عالی و مطالبات و انتظارات دانشگاهیان، در فرصت قانونی با تشخیص رئیس جمهوری، اینجانب عهده دار سرپرستی وزارت تحقیقات و فناوری شده ام.

وی گفت: از اولویت های اصلی من در مدت زمان مسئولیت، پیگیری امور جاری وزارت علوم به منظور حفظ رشد و توسعه علمی کشور و آماده سازی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و تامین نیازها و امکانات لازم در آستانه آغاز سال تحصیلی همراه با آرامش، امید و نشاط است.

سرپرست وزارت علوم افزود: در مدتی که سرپرستی وزارت علوم را عهده دار هستم، تلاش خواهم کرد تا صدای دانشگاهیان باشم و مطالبات دانشگاهیان را با تمام توان پیگیری کنم.

وی ادامه داد: دکتر فرهادی، دکتر فرجی دانا، دکتر نجفی، دکتر توفیقی و مجموعه معاونین وزارت علوم و روسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی در دولت یازدهم با وجود همه موانع و محدودیت ها، زحمات زیادی متقبل شده اند و اکنون وظیفه ما ادامه راه آنها و تعالی آموزش عالی با حفظ همزمان آرامش و نشاط در این محیط پویا است.

هاشمی خاطرنشان کرد: بی شک ایجاد رابطه متوازن و پویا بین چهار ضلع جامعه، صنعت، دانشگاه و دولت فقط در این شرایط ممکن می شود تا بتوانیم از طریق جلب اعتماد و مشارکت دانشگاهیان، جایگاه دانشگاه را به عنوان مسیر حل مسائل اساسی کشور تثبیت کنیم.

لازم به ذکر است؛ رئیس جمهوری عصر یکشنبه و بر اساس اصل ۱۳۵ قانون اساسی و در حکمی، دکتر سیدضیاء هاشمی را به سرپرستی «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری» منصوب کرد.

نظر شما