شناسهٔ خبر: 51220 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «آموزش زبان‌فارسی به غیر فارسی‌زبانان» برگزار شد

نشست «آموزشی زبان‌فارسی به غیر فارسی‌زبانان» امروز صبح (۴ شهریورماه) در محل غرفه ایران در نمایشگاه کتاب پکن برگزار شد.

نشست «آموزش زبان‌فارسی به غیر فارسی‌زبانان» برگزار شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست «آموزشی زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان» با حضور نادر نعمت‌الهی، معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این نشست، نعمت‌الهی با اشاره به اهمیت یادگیری زبان دوم و تأثیرگذاری آن اظهار کرد: از طریق زبان است که بسیاری از ارزش‌ها و ویژگی‌های فرهنگی و هویتی، شناسایی می‌شوند. رابطه زبان و فرهنگ دوسویه است که نشان از تأثیر هریک از این دو پدیده بر یکدیگر دارد. در قرن بیستم آموزش زبان به عنوان یک علم و رشته دانشگاهی شناخته شد.
 
وی افزود: آن‌چه زبان‌فارسی را به‌عنوان یکی از زبان‌های مورد استقبال مردمان سایر کشورها مورد توجه قرار داده و متمایز کرده، ادبیات غنی آن است. این زبان که از شاخه زبان‌های هندی ـ  اروپایی است به‌واسطه وجود ادبیات غنی و شاعران و نویسندگانی همچون حافظ، سعدی، فردوسی، عطار، خیام و بسیاری دیگر مورد توجه زبان‌آموزان فراوانی از سراسر دنیا قرار گرفته است. وجود ادبیات غنی در زبان فارسی نشان‌دهنده بُعد فرهنگی بالای این زبان است.
 
در ادامه این نشست، معاون آموزشی دانشگاه علامه به معرفی این دانشگاه و اقدام‌های انجام‌شده در آموزش زبان‌فارسی به غیر فارسی‌زبانان پرداخت و به پرسش‌های دانشجویان حاضر در جلسه پاسخ داد.

نظر شما