شناسهٔ خبر: 51368 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزیدگان جشن کانون ملی منتقدان تئاتر معرفی شدند

برگزیدگان پانزدهمین جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران با حضور جمعی از هنرمندان و فعالان هنر نمایش معرفی شدند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، پانزدهمین جشن سالانه کانون ملی منتقدان تئاتر ایران شنبه شب با حضور مهدی شفیعی، رحمت امینی، مصطفی مختاباد، همایون علی آبادی، اصغر همت، مسعود رایگان، حسین مسافرآستانه، رویا تیموریان ودیگر هنرمندان عرصه هنر نمایش در سالن استاد ناظر زاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر برگزار شد.
«مهدی نصیری» رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر ایران در این مراسم با یادآوری اینکه نقد برای رشد و پیشرفت تئاتر لازم است،افزود:یکی از مهمترین فعالیت‌های کانون دوشنبه‌های نقد تئاتر است که در ۲ سال گذشته با برگزاری ۵۸ نشست نقد حضوری همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه دومین فعالیت کانون ملی منتقدان با شناسایی منتقدان در استان‌های مختلف، افتتاح دفاتری در استان‌های خراسان رضوی، کرمان، بوشهر و گیلان همراه بود،ادامه داد:برگزاری کارگاه آموزشی ملی و بین المللی از دیگر فعالیت های این تشکل به شمار می رود.
رئیس کانون ملی منتقدان تئاتر از برگزاری جشن سالانه کانون به عنوان رویدادی تاثیر گذار نام برد و گفت که تلاش داریم این جشن را در گستره وسیع‌تری برپا کنیم .
همچنین در این مراسم مصطفی مختاباد و قطب الدین صادقی به عنوان اعضای افتخاری کانون ملی منتقدان تئاتر معرفی شدند و از همایون علی آبادی پیشکسوت عرصه نقد هنر نمایش تقدیر شد.
بر اساس این گزارش ، جایزه بهترین تماشاخانه خصوصی با تقدیر از تماشاخانه باران، دیپلم افتخار و تندیس به حمیدرضا عرب مدیر تماشاخانه پایتخت اهدا شد.
سارا اسکندری دیپلم افتخار و تندیس برای نمایش رویای یک شب نیمه تابستان عنوان بهترین چهره پرداز، مصطفی کوشکی دیپلم افتخار و تندیس برای نمایش رویای یک شب نیمه تابستان به عنوان بهترین طراح صحنه، دیپلم افتخار و تندیس به بهرنگ عباسپور برای نمایش آخرین انار دنیا عنوان بهترین موسیقی و آهنگسازی را دریافت کرد.
دیپلم افتخار و تندیس بخش نمایش کودک به پرستو گلستانی برای نمایش سیرک سیار، دیپلم افتخار و تندیس بخش نمایشنامه نویسی به حسین کیانی برای نمایش های مضحکه شبیه قتل، همسایه آقا اهدا شد.
هیات داوران دو جایزه در بخش بانوان به رویا تیموریان برای نمایش پنج ثانیه برف و ستاره پسیانی برای نمایش خدای کشتار و دو جایزه در بخش بهترین بازیگر مرد به رحیم نوروزی برای نمایش بیگانه و شهروز دل افکار برای نمایش رویای یک شب نیمه تابستان اهدا کرد.
همچنین مسعود دلخواه تندیس و دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را برای نمایش بیگانه دریافت کرد.

نظر شما