شناسهٔ خبر: 53894 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شرق بنفشه» مندنی‌پور بعد از ۲۰سال همچنان خوانده می‌شود

مجموعه داستان «شرق بنفشه» از کتاب‌های قابل تامل شهریار مندنی‌پور است که به تازگی چاپ سیزدهم آن از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

«شرق بنفشه» مندنی‌پور بعد از  20سال همچنان خوانده می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ مجموعه داستان «شرق بنفشه» نوشته شهریار مندنی‌پور به چاپ سیزدهم رسید.

«شرق بنفشه» یکی از آثار قابل توجه مندنی‌پور است، نویسنده‌ای که از مهم‌ترین نویسندگان نسل سوم داستان‌نویسی ایرانی محسوب می‌شود و داستان‌هایش به لحاظ فرم و زبان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.
«شرق بنفشه» مجموعه‌ای با ۹ داستان و با مضمونِ «عشق» است و باید گفت که مندنی‌پور با شیوه‌ای دلنشین، عشق را در این مجموعه به شیوه‌ای دیگر، بازیابی و احیا کرده است.
از جمله داستان‌های این مجموعه می‌توان به داستان «آیلار» که به «خاتون قصه‌های گفته و ناگفته: سیمین دانشور» پیشکش شده است، اشاره کرد و نیز داستان‌هایی نظیر «ناربانو» و «سالومه» و «شرق بنفشه» که اولین داستان مجموعه است و نام خود را نیز به اثر داده است. 




این مجموعه شامل داستان‌های «شرق بنفشه»، «شام سرو و آتش»، « آیلار»، «سالومه»، «نازبانو»،« مهمان (انسیه)،«کهن دژ»،«هزارویکشب» و «باز رو به رود» است.  «شرق بنفشه» اولین بار در سال ۱۳۷۷ از سوی نشر مرکز منتشر شد و تا سال ۱۳۸۸ هشت بار تجدیدچاپ شد. «شرق بنفشه» امسال دو بار تجدیدچاپ شد؛ یک بار در اردیبهشت و به تازگی هم در اسفندماه. چاپ سیزدهم مجموعه داستان «شرق بنفشه» نوشته شهریار مندنی‌پور در ۲۴۸ صفحه  در اسفند ماه ۱۳۹۶ از سوی نشر مرکز منتشر شده است.

نظر شما