شناسهٔ خبر: 54199 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «در شناخت- علوم اجتماعی» منتشر شد

کتاب «در شناخت- علوم اجتماعی» اثر ریچارد مک کوئن ویرایش شده توسط دیوید بی. اون و جوانا کی. اولسون توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «در شناخت- علوم اجتماعی» اثر ریچارد مک کوئن ویرایش شده توسط دیوید بی. اون و جوانا کی. اولسون منتشر شد.

ریچارد مک کوئن به‌عنوان یک فیلسوف حرفه‌اش را صرف پیشبرد عمل‌گرایی در راه‌حل جدید نمود، مخصوصاً با پیگیری روش‌هایی که مسائل فلسفی در عرصه‌هایی به‌جز فلسفه نمود پیدا می‌کنند، در میان علوم طبیعی و اجتماعی و زیبایی‌شناسی، کوئن روش‌هایی را نشان داد که در آن‌ها هر مسئله‌ای با بازگرداندن به ابتدا یا بردن به انتهایش، یک مسئله‌ فلسفی است. ریشه‌های این کتاب، در شناخت، علوم اجتماعی به کلاس‌های مک کوئن می‌رسد که در آن‌ها او فلسفه را با فیزیک، اخلاق، تاریخ و زیبایی‌شناسی ترکیب کرد.

این مجلد که جلد دوم این مجموعه است طرح‌های علوم طبیعی را برای به دست آوردن آزادی، قدرت و تاریخ پشت سر می‌گذارد، که مک کوئن می‌گوید، کل عرصه‌ اقدام انسانی را ترسیم می‌کند. نویسندگانی که مک کوئن مورد توجه قرار می‌دهد هابز، ماکیاولی، اسپینوزا، کانت و جی. اس. میل- به‌وضوح نشان می‌دهند که روش‌های فلسفی چگونه در اقدام عمل می‌کنند، از طریق تحلیل‌های که معنا را صرفاً کاهش نداده است اما این متن‌ها را با اتصال آن‌ها به تاریخ فعال فلسفه و مسائل اخلاقی، سیاسی و تاریخ بهبود می‌بخشد.

امواج مدرنیسم و پست‌مدرنیسم در حال فروکش هستند. اکنون تکثرگرایی فلسفی در دسترس هست، که به کمال در کار مک کوئن فرموله شده است، که از علوم انسانی به علوم اجتماعی گسترده می‌شود.

این کتاب در ۴۸۰ صفحه توسط انتشارات دانشگاه شیکاگو در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است.

نظر شما