شناسهٔ خبر: 55107 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آیین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت بازنگری می شود

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم از بازنگری آیین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت خبر داد و گفت: این بازنگری با هدف کارآمد سازی آیین نامه صورت می گیرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با اساتید دانشگاه های کشور به موضوعات مختلفی از جمله اجرای فرصت مطالعاتی اساتید اشاره داشتند و تاکید کردند: «موضوع فرصت مطالعاتی یک‌ساله‌ اساتید در صنعت، برنامه‌ریزی شده و در مجاری تصویب و مراکز تصویب، تصویب شده و کار بسیار خوبی است. فرض کنید یک فرصت مطالعاتی به اساتید مرتبط با صنعت بدهند که بروند داخل صنعت و از نزدیک با مشکلات صنعت کشور آشنا بشوند. ما در صنعت کشور مشکلاتی داریم و این مشکلات را بایستی دانشگاه حل کند.»

در این راستا محسن شریفی، مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم درخصوص برنامه وزارت علوم برای اجرای فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و آخرین وضعیت این آیین نامه توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: جلساتی برای بازنگری این آیین نامه برگزار شده و این موضوع درحال پیگیری است.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم افزود: آیین نامه ای که برای این موضوع وجود داشت با رویکرد تفاهم نامه میان وزارت علوم و وزارت صنعت بود که پس از پیگیری برای اجرای این آیین نامه بسیاری از وزارتخانه های دیگر نیز استقبال ضمنی داشتند.

شریفی خاطرنشان کرد: به طور مثال وزارتخانه هایی مانند نیرو و کشاورزی نیز به دنبال اجرای این آیین نامه بودند.

وی اظهار داشت: بنابراین با هدف عملیاتی تر شدن، کارآمدسازی و توسعه فعالیت ها موضوع بازنگری آیین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت آغاز شد و درحال بررسی است.

نظر شما