شناسهٔ خبر: 55986 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ماجرای وینستون» در «کتاب شب» رادیو

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران از امشب تا پنجشنبه هشتم شهریور، رمان «ماجرای وینستون» اثر هوارد فاست، ترجمه فرج‌الله‌ پورسرتیپ را برای مخاطبان خود بازخوانی می‌کند.

«ماجرای وینستون» در «کتاب شب» رادیو

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ رمان «ماجرای وینستون» سرگذشت یک وکیل متعهد است که علی‌رغم فشار مقامات آمریکایی، پشت پرده مقاصد سیاسی را افشا کند و حکمی را که مورد نظر آنهاست نمی‌دهد و متحمل فشارهای کاری و سیاسی فراوان می‌شود.

این رمان، یکی از آثار مهم هوارد فاست است و از دیگر آثار او می‌توان به این عنوان‌ها اشاره کرد: آخرین مرز، شکست ناپذیر، همشهری تام پین، راه آزادی، آمریکایی، اسپارتاکوس، مهاجران و مزدور.

 او در یازدهم نوامبر سال 1914 میلادی به دنیا آمد و در دوازدهم مارس 2003 درگذشت. نویسندگی را از سنین پایین آغاز کرد و بعدها نویسنده رادیو و تلویزیون هم شد. هوارد فاست به خاطر آثار افشاگرانه‌اش، از نویسندگان تاثیرگذار آمریکایی بود که ضمن دریافت جوایز بزرگ و مهم، با محدودیت‌هایی در نوشتن مواجه و مجبور شد آثارش را مدتی با نام مستعار منتشر کند. آثار او در آمریکا و در سایر نقاط جهان، روشنگری‌های فراوانی ایجاد کرد و آگاهی‌های عمیقی (به ویژه از نظر سیاسی) به مردم داد.

رمان «ماجرای وینستون» هم در رده همان آثار است. این رمان برای برنامه کتاب شب، در شش قسمت 20 دقیقه‌ای تنظیم رادیویی شده که با صدای بهروز رضوی، تهیه کنندگی محمود احمدی و سردبیری و نویسندگی محمدباقر رضایی روی آنتن می‌رود.

کتاب شب، کاری از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران است که هر شب بین ساعت 23 و 30 تا 24 روی آنتن می‌رود و بعد از پخش، در سایت رادیو تهران قسمت کتاب گویا قابل دسترسی است.

نظر شما