شناسهٔ خبر: 56390 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تسهیلات جدید انتقال دانشجو به داخل فقط تا اسفند اجرا می شود

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: مصوبه پذیرش دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه های داخل (به دلیل مشکلات ارزی) فقط تا اسفند ماه سال جاری لازم الاجرا است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی شریعتی نیاسر درباره شائبه دور زدن کنکور با جذب دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور، در دانشگاه های داخل، گفت: مصوبه ای که در این خصوص ابلاغ شده تا اسفند ماه سال جاری لازم اجرا است.

وی ادامه داد: البته وزارت علوم کلیت قضیه را ابلاغ کرده و جزئیات آن در دانشگاه‌ها تعریف می شود، به طور قطع  دانشگاه‌ها زیر بار این موضوع نمی روند تا دانشجویی ضعیف که ضعیف‌تر از جایگاه دانشگاه است را جذب کنند.

معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد:  تمام این موارد به دانشگاه ها تفویض اختیار شده و اعتبار دانشگاه محل تحصیل دانشجو نیز بسیار مهم است.

وی ادامه داد: وزارت علوم اعلام کرده است که این دانشجویان باید در دانشگاهی درسی بخوانند که معتبر باشد و میزان اعتبار آن نیز توسط دانشگاه‌ها ارزیابی می شود.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: ازطرفی نیز باید مشکل مالی دانشجویان متقاضی انتقال به د انشگاه های داخل کشور محرز شود،  شرایط به خوبی پیش بینی شده، ممکن است چنین ذهنیتی ایجاد شود ولی هدف این طرح دورزدن کنکور نیست، مراقبت های لازم توسط دانشگاه ها صورت می گیرد.

به گزارش مهر، با توجه به مشکلات ارزی و تاثیر آن بر وضعیت تحصیل برخی از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور، وزارت علوم برای پذیرش دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دانشگاه های داخل اعلام آمادگی کرد که این موضوع شائبه دور زدن کنکور را ایجاد کرده و عده ای نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.

نظر شما