شناسهٔ خبر: 56725 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «فرهنگ مردم» نقد و بررسی می شود

کتاب «فرهنگ مردم؛ کلمات و اصطلاحات خودمانی عامیانه و اسلنگ مردم آمریکا» نوشته ریچارد آلن اسپیرز در سرای اهل قلم معرفی و بررسی می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ نشست معرفی و بررسی کتاب «فرهنگ مردم؛ کلمات و اصطلاحات خودمانی عامیانه و اسلنگ مردم آمریکا» نوشته ریچارد آلن اسپیرز با ترجمه بابک محقق و مسعود قاسمیان دوشنبه (۲۳ مهرماه) در سرای اهل قلم برگزار می شود.

در این نشست رضا امینی، احمد پوری و مسعود قاسمیان کتاب «فرهنگ مردم؛ کلمات و اصطلاحات خودمانی عامیانه و اسلنگ مردم آمریکا» را معرفی و بررسی می کنند.

این فرهنگ حاوی بیش از ۸۵۰۰ کلمه، تعبیر و عبارت و اصطلاح جدید است که در قرن بیستم در کوچه‌ها و خیابان‌ها و همچنین در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های امریکا ساخته و باب شده‌اند. تعابیر «اسلنگی» و گفتاری به صورت‌های تک کلمه، کلمات مرکب، عبارت‌های ساده و جمله‌های کامل است. همچنین در ابتدای کتاب مفهوم اسلنگ و کلمات خویشاوند شرح داده می شود و سیر تاریخی تحولات اسلنگ‌نگاری در امریکا و ایران ارائه و ۲۷ فرهنگ لغت عامیانه و گفتاری بررسی میشود.

نشست معرفی و بررسی کتاب «فرهنگ مردم؛ کلمات و اصطلاحات خودمانی عامیانه و اسلنگ مردم آمریکا» دوشنبه ۲۳ مهر ساعت ۱۵ تا ۱۷ در سرای اهل قلم  خانه کتاب به نشانی خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک ۲ برگزار می شود.

نظر شما