شناسهٔ خبر: 57034 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وضعیت آموزش عالی در شهرهای کم جمعیت بررسی شد

وضعیت آموزش عالی در شهرهای کم جمعیت با حضور رؤسای دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی – کاربردی ، نماینده دانشگاه آزاد، نماینده مردم نائین خور و بیابانک در مجلس در وزارت علوم بررسی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جلسه‌ بررسی وضعیت آموزش عالی در شهرهای کم جمعیت در دفتر معاونت آموزشی وزارت علوم برگزار شد.

در این جلسه که به میزبانی معاونت آموزشی و با حضور پوربافرانی نماینده مردم نائین خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی، رؤسای دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی – کاربردی و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از مدیران و مشاوران حوزه معاونت آموزشی برگزار شد، مسائل و مشکلات مبتلابه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در شهرهای مذکور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این خصوص مقرر شد، به عنوان نمونه ای از شهرهای کم جمعیت، آمار رشته محل مراکز آموزش عالی شهرستان‌های نائین، خور و بیابانک به تفکیک دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیرانتفاعی و علمی کاربردی استخراج شود.

پس از استخراج در فاز اول، ساماندهی در این شهرستان‌ها بر مبنای رشته‌ها و با تأکید بر ارتقاء کیفی، انجام گیرد و پس از طرح در ستاد آمایش آموزش عالی و تصویب فرایند پیاده‌سازی و راهکارهای اجرائی، اقدامات لازم انجام شود.

نظر شما