شناسهٔ خبر: 58047 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

افزایش روند رسیدگی به پرونده های جذب هیئت علمی توسط دانشگاه ها

رئیس مرکز جذب وزارت علوم از افزایش روند رسیدگی به پرونده‌های جذب اعضای هیات علمی خبر داد و گفت: دولت یک ردیف مستقل برای تامین اعتبار افراد جدیدی که جذب می شوند، قائل شده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد رضا رضون طلب با اشاره به افزایش روند رسیدگی به پرونده‌های جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه ها گفت: از زمانی که اسامی تعدادی از دانشگاه ها به عنوان دانشگاه های برتر در بررسی پرونده جذب متقاضیان هیئت علمی اعلام شده، روند رسیدگی به پرونده های جذب افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در مقایسه دو فراخوان قبلی جذب، مشخص شد، روند رسیدگی به پرونده‌ها در فراخوان شهریورماه سریع‌تر از فراخوان قبلی بوده و ما امیدواریم هر فراخوانی پرونده اش قبل از فراخوان بعدی بسته شود.

رئیس مرکز جذب اعضای هیئت علمی درباره افزایش ظرفیت پذیرش هیئت علمی در دانشگاه‌ها افزود: دانشگاه‌ها، دولت و وزارت علوم اهتمامشان این است که تعداد بیشتری از متقاضیان هیئت علمی را جذب کنند ولی همان طور که می دانیم مقدورات دولت به سختی این اجازه را می دهد تا تعهد جدید بپذیرد.

وی ادامه داد: ولی با این وجود در بین وزارتخانه ها، دولت در سال های گذشته بیشترین تخصیص بودجه را برای وزارت علوم داشته و یک فایل خاصی هم برای تامین اعتبار افراد جدید جذب قائل شده است.

رضوان طلب افزود: جذب افراد به عنوان استخدام در سیستم های دولتی در همه جا خیلی کمتر از تعداد استادی است که وزارت علوم جذب کرده و این موضوع بیانگر این است که دولت روی این مساله اهتمام خاص دارد.

نظر شما