شناسهٔ خبر: 58048 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جابجایی رشته‌های دانشگاه‌های آزاد و دولتی در اولویت وزارت علوم

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: انتقال رشته‌های کم متقاضی برخی واحدها به واحدهایی که تقاضا برای آن رشته بیشتر است سیاست وزارت علوم بوده و در دانشگاه آزاد و سایر دانشگاه ها پیگیری می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی شریعتی نیاسر درباره هماهنگی دانشگاه آزاد با وزارت علوم در انتقال رشته های کم متقاضی از برخی از واحدهای این دانشگاه به واحدهایی که آن رشته دارای متقاضی بیشتری است، گفت: این سیاست درستی است که هم دانشگاه آزاد و هم وزارت علوم و سایر دانشگاه ها آن را پیگیری می کنند، این کار جزء سیاست وزارت علوم است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در این رابطه نیز طبق سیاست وزارت علوم عمل می کند. یکی از ابعاد، ساماندهی بهره وری بهتر از رشته محل ها است.

معاون آموزشی وزارت علوم افزود: بنابراین اگر رشته ای در محلی خیلی مورد اقبال واقع نمی شود، به این معنا نیست که جایی دیگر نیز مورد اقبال واقع نشود.

وی ادامه داد: بنابراین می تواند در جای دیگری مورد بهره برداری بهتر قرار گیرد و لذا وزارت علوم این سیاست را هم در دانشگاه آزاد و هم در دانشگاه های دیگر پیگیری می کند.

به گزارش مهر، محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اخیرا اعلام کرده بود، یک سری از رشته هایی وجود دارند که در کل کشور بدون آمایش آموزش عالی تکثیر شده اند. برای همین دانشگاه آزاد قصد دارد اول برنامه توسعه شهر واحدهای خود را محاسبه کرده و شغل هایی که دراین شهر می تواند شکل گیرد را بررسی کرده و براساس شغل آینده جوان، رشته راه اندازی کرده و حتی رشته ها را مناسب با آن تغییر دهد.

وی عنوان کرده بود، برهمین اساس برخی از رشته های این دانشگاه با هماهنگی وزارت علوم و با نگاه به اشتغال و آمایش جابه جا خواهد شد.

نظر شما