شناسهٔ خبر: 58660 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برندگان جایزه کتاب سیاسی دانشگاه کلمبیا

دو کتاب تاریخی امسال توانستند به طور مشترک جایزه کتاب بنفکرافت را کسب کنند. جایزه بنکرافت هر سال از سوی دانشگاه کلمبیا به بهترین کتاب‌های سیاسی و تاریخ آمریکا اعطاء می‌شود.

برندگان جایزه کتاب سیاسی دانشگاه کلمبیا

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛  دو کتاب تاریخی امسال توانستند به طور مشترک جایزه کتاب بنفکرافت را کسب کنند. جایزه بنکرافت هر سال از سوی دانشگاه کلمبیا به بهترین کتاب‌های سیاسی و تاریخ آمریکا اعطاء می‌شود.
 
این جایزه در سال ۱۹۴۸ توسط فردریک بنکرافت تاسیس و در ابتدا به برندگان ۱۰هزار دلار و بعد از سال ۲۰۰۴ جایزه نقدی ۴۰هزار دلاری می‌دهد.
 
فردریک داگلاس با نوشتن یک کتاب بیوگرافی از حوادث قرن نوزدهم کشور آمریکا توانست یکی از برندگان جایزه امسال دانشگاه باشد. کتاب داگلاس با عنوان پیامبر آزادی از سوی انتشارات سیمون اند شوستر منتشر شده است و درباره تاریخ کشور آمریکا در سال‌های قرن نوزدهم به موضوع برده‌داری می‌پردازد.
 
لیزا بروکس با کتاب قوم دوست‌داشتنی ما از سوی انتشارات دانشگاه ییل دیگر برنده جایزه امسال دانشگاه کلمبیا بود. او در کتابش به تعدد اقدام مختلف و مهاجران کشور آمریکا پرداخته است. او داستان مستندگونه‌ای از تنش‌ها، اتحادها و خیانت‌ها در آمریکا را روایت می‌کند که در اصل جنگ میان بومیان آمریکا و مهاجران اروپایی همراه متحدان هندی‌شان است.

نظر شما