شناسهٔ خبر: 58700 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سهم شبکه نمایش خانگی از سیما افزایش می‌یابد؟/ مذاکرات بالادستی

مرتضی میرباقری ضمن اشاره به تفاوت استانداردهای شبکه نمایش خانگی و تلویزیون، درباره امکان تعامل بیشتر میان این دو حوزه از مذاکرات بالادستی جهت رفع چندگانگی در استانداردها خبر داد.

سهم شبکه نمایش خانگی از سیما افزایش می‌یابد؟/ مذاکرات بالادستی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مرتضی میرباقری معاون سیمای صداوسیما در گفتگویی درباره نحوه تعامل شبکه‌های تلویزیونی با شبکه نمایش خانگی در راستای بهره گرفتن از تولیدات این مدیوم در سیما عنوان کرد: مذاکراتی را با حوزه‌های بالادستی انجام می‌دهیم بر محور اینکه نباید استاندارد چندگانه در تولیدات نمایشی در کشور وجود داشته باشد، حالتی که اکنون وجود دارد.

وی ادامه داد: استانداردهای تلویزیون از نظر حرمت، حریم، حلال، حرام، حجاب و… مشخص است و این استانداردها را حوزه‌های دیگر هم باید رعایت کنند وگرنه اگر استانداردها چندگانه باشد نوعی فضای بلبشو به وجود می‌آید.

معاون سیمای رسانه ملی با اشاره به اینکه فضای از هم گسیخته در حوزه‌های گوناگون، استانداردها را هم بهم می‌ریزد، بیان کرد: این استانداردها هم از نظر محتوا و هم از نظر مالی تفاوت‌هایی را به همراه داشته است. به طور مثال شما می‌بینید که نویسنده‌ای در تلویزیون یک قسمت از یک فیلمنامه را با هشت میلیون تومان دستمزد می‌نویسد اما در شبکه نمایش خانگی همان فیلمنامه را قسمتی ۲۵ میلیون تومان می‌نویسد و یا بازیگری در اینجا دستمزدی می‌گیرد که در آنجا سه برابر آن را مطالبه می‌کند.

میرباقری تصریح کرد: در کوتاه‌مدت ممکن است عده محدودی از این استانداردهای چندگانه بهره‌مند شوند، اما اینچندگانگی در طولانی‌مدت صنعت سریال‌سازی ایران را مختل می‌کند و ما با جدیت در تلاش هستیم که این استانداردهای چندگانه بهم بخورد. اگر این شرایط بهم خورد و تغییر کرد می‌توان از تولیدات شبکه نمایش خانگی در سیما هم بهره گرفت.

وی همچنین در ادامه درباره اینکه گفته می‌شود در بین تولیدات تلویزیون هم نوعی تبعیض وجود دارد و برای برخی از پروژه‌ها مانند مجموعه «پایتخت» بودجه بیشتری در نظر گرفته می‌شود، اظهار کرد: بعضی آثار از یک شرایط استثنایی برخوردار هستند. به طور مثال یک کار تک قسمت و ویژه مثل «پایتخت» در یک شرایط خاص قرار بود ساخته شود. در چنین مواردی طبیعتاً ما هم به پروژه فشار می‌آوریم و می‌گوئیم کاری با این شرایط می‌خواهیم. کارگردان باید بازیگرانش را از سریال‌های مختلف فرابخواند و طبعاً باید در شرایط ویژه‌تری پروژه را بسازد، این مربوط به موارد خاص است و در حالت عادی چنین چیزی نیست و پروژه‌ها با شرایط یکسانی مواجه هستند.

نظر شما