شناسهٔ خبر: 58934 - سرویس کتاب و نشر
نسخه قابل چاپ

قوها انعکاس فیل‌ها

قوها تعادل، خیال و سقوط سه فصلی است که پیام ناصر در آن داستان خود را بازگو می‌کند. نام داستان برگرفته از تابلو قوها منعکس کننده فیل‌ها اثر سالوادور دالی است.

قوها انعکاس فیل‌ها

پیام ناصر

ناشر: مرکز

تعداد صفحه: ۲۰۶ صفحه

قیمت: ۲۹ هزار و ۸۰۰ تومان

تعادل، خیال و سقوط سه فصلی است که پیام ناصر در آن داستان خود را بازگو می‌کند. نام داستان برگرفته از تابلو قوها منعکس کننده فیل‌ها اثر سالوادور دالی است. داستان با روایتی زندگی شبانه و روزانه دانشجوی دانشگاه تهران آغاز می گردد که حادثه‌ای برای او در خیابان رخ می‌دهد.

کوتاهی از داستان برای آشنایی با فضای داستان: «خود من تجربه مشابه این را داشتم. می‌دانستم شب زنده داری تک نفره چقدر می‌تواند کیف داشته باشد. از این نظر با او همدل بودم. شب‌هایی که بی‌دلیل از خواب بیدار می‌شوم دلم می‌خواهد از رختخواب بیرون بیایم و گشتی در خانه بزنم. روی مبل لم می‌دهم، سیگار می‌کشم، یا مدتی تلویزیون تماشا می‌کنم. یک بار به قدری سرگرم تماشای برنامه مستندی در مورد صید ماهی قزل آلا برای رستوران‌ها شدم که غفلتا وقتی به خودم آمدم صبح شده بود. این جور مواقع بیش از هر زمانی احساس آزادی می کنم. انگار کسی مرا بیدار می‌کند و می‌گوید: هی رفیق بلند شو و یک کم زندگی کن.

نظر شما