شناسهٔ خبر: 59176 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اسامی داوطلبان دارای حد نصاب کنکور دکتری به زودی اعلام می‌شود

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به گزارش آماری آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ گفت: اسامی معرفی شدگان دکتری که حدنصاب را کسب کرده اند به زودی اعلام می‌شود.

اسامی داوطلبان دارای حد نصاب کنکور دکتری به زودی اعلام می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از امهر؛ حسین توکلی در گفتگویی گفت: آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ در ۷ گروه و ۲۴۵ کدرشته امتحانی، ۵۸ شهرستان و ۱۰۴ حوزه امتحانی برگزار شد.

وی افزود: در آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۴ هزار و ۸۵۰ نفر زن و ۱۱۲ هزار و ۱۱۹ نفر مرد بودند به عبارت دیگر ۴۲.۹۴ درصد داوطلبان زن و ۵۷.۰۶ درصد داوطلبان مرد بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: در آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۸ تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کردند که این در حالی است که تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ نسبت به ثبت نام کنندگان این آزمون در سال ۹۷ تعداد ۳۸ هزار و ۲۶۹ نفر کمتر است.

وی خاطرنشان کرد: در گروه علوم انسانی تعداد ۱۱۷ هزار و ۶۳۶ نفر در ۶۲ کدرشته، در گروه علوم پایه تعداد ۱۷ هزار و ۴۹۳ نفر در ۴۶ کدرشته، در گروه فنی و مهندسی تعداد ۳۴ هزار و ۶۸۸ نفر در ۶۰ کدرشته، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی تعداد ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر در در ۳۵ کدرشته، در گروه هنر تعداد ۹ هزار و ۹۰۵ نفر در ۷ کدرشته، در گروه دامپزشکی تعداد ۲ هزار و ۱۰۱ نفر در ۲۶ کدرشته و در گروه زبان تعداد ۴۳ هزار و ۳۲ نفر در ۹ کد رشته ثبت نام کردند.

توکلی اظهار داشت: پس از برگزاری آزمون ورودی دوره دکتری (Ph.D) نیمه متمرکز سال ۹۸ در جمعه سوم اسفند ۹۷ تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر شدند و ۳۳ هزار و ۳۲۸ نفر غایب بودند. به عبارت دیگر ۸۳.۵ درصد از داوطلبان در جلسه آزمون حاضر و ۱۶.۹۵ درصد داوطلبان غایب بودند.

وی گفت: از تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۹۲ هزار و ۳۲۳ نفر معادل ۵۶.۵۳ درصد داوطلبان مرد و تعداد ۷۰ هزار و ۹۹۸ نفر معادل ۴۳.۴۷ درصد داوطلبان زن بودند.

مشاور عالی سازمان سنجش اضافه کرد: از تعداد حاضرین در جلسه آزمون تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۶۵ هزار و ۵۵۰ نفر زن و ۸۴ هزار و ۹۸۵ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۴۳.۵۴ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته زن و ۵۶.۴۶ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته مرد هستند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه اولیه کارنامه داوطلبان در هفته آخر فروردین ماه ۹۸ بر روی سایت سازمان سنجش منتشر شد و از میان مجازین به انتخاب رشته، تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر در نیمه اول اردیبهشت نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کردند. از میان انتخاب رشته کنندگان ۶۲ هزار و ۱۱ نفر معادل ۵۶.۹۴ درصد افراد مرد و ۴۶ هزار و ۸۸۸ نفر معادل ۴۳.۰۶ درصد افراد زن هستند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطرنشان کرد: اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری دوره دکتری به زودی از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

نظر شما