شناسهٔ خبر: 59407 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مقابله با موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج کلید خورد

دبیرکل کانون موسسات اعزام دانشجو به خارج وزارت علوم اعلام کرد: معرفی و مقابله با موسسات و شرکت های غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج در دستور کار کانون موسسات و اعزام دانشجو به خارج قرار گرفت.

مقابله با موسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج کلید خورد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر ؛ عید سمیعی در گفتگویی با اشاره به فعالیت مؤسسات غیر مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور هشدار داد دانشجویان علاقمند به تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور فقط از طریق موسساتی که دارای مجوز از کارگروه نظارت بر مؤسسات وزارت علوم هستند، اقدام کنند.

وی در خصوص تبلیغ مؤسسات غیر مجاز، اظهار کرد: تبلیغات گسترده و اغوا کننده اکثر مؤسسات و شرکت‌های غیر مجاز باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای دانشجو و خانواده‌های آنها می‌شود که علاوه بر غیر واقعی کردن فضای اطلاع رسانی در زمینه شرایط تحصیل در دانشگاه‌های خارجی، بروز بحران‌های روحی و روانی زیادی را هم متوجه دانشجو و خانواده‌ها می‌کند.

وی افزود: از آنجا که مؤسسات و شرکت‌های دارای مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به صورت مستمر توسط کارگروه و اداره نظارت بر مؤسسات و همچنین کانون مؤسسات و شرکت‌های خدمات اعزام دانشجوی ایران به عنوان یک نهاد تخصصی مورد ارزیابی و نظارت قرار می‌گیرند بیشترین سطح رضایتمندی را از خدمات در میان متقاضیان تحصیل در خارج از کشور رقم می‌زنند و در مسیر اعزام مشکلات بسیار کمتری متوجه دانشجو و خانواده‌ها می‌شود.

سمیعی افزود: فرایند اعزام و تحصیل در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و علوم، تحقیقات و فناوری یک فرایند تخصصی و حساسی است که عمده موسساتی که موفق به دریافت مجوز از مرجع ذیصلاح برای اعزام نشده‌اند به این حساسیت‌ها و موارد واقف نبوده و این نقطه شروع مشکلات عدیده برای دانشجویان خواهد بود.

دبیر کل کانون مؤسسات و شرکت‌های خدمات اعزام دانشجوی ایران با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی کارگروه نظارت بر مؤسسات و همچنین کانون مؤسسات و شرکت‌های خدمات اعزام دانشجوی ایران مقابله و برخورد با اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد مجوز در حوزه اعزام دانشجو به خارج از کشور است، ادامه داد: با همکاری و همراهی نهادهای انتظامی و امنیتی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و هم چنین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کاریابی‌های خارجی در کشور معرفی و مقابله با این مؤسسات و شرکت‌های غیر مجاز در دستور کار کانون قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: وزارت علوم بنا به وظایف ذاتی خود در سنوات گذشته حمایت‌های مناسبی از مؤسسات و شرکت‌های دارای مجوز داشته اما این سطح از حمایت‌ها و تعامل در قیاس با حجم مسائل و مشکلات موجود مناسب نبوده است از این رو قرار است با همکاری و تعامل با نهادهای مسئول، با جدیت بیشتری با فعالین غیر مجاز در این حوزه برخورد شود.

نظر شما