شناسهٔ خبر: 59432 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مسائل تئاتر شهر در حوزه وظایف میراث فرهنگی نیست

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: اتفاقات پیرامونی که چند وقت اخیر برای بنای تاریخی تئاتر شهر رخ داده، متولی دارد بنابراین سازمان میراث فرهنگی وطیفه ای در این باره ندارد.

مسائل تئاتر شهر در حوزه وظایف میراث فرهنگی نیست

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ پرهام جانفشان عراقی درباره دفاع سازمان میراث فرهنگی از حریم و بنای تاریخی تئاتر شهر که هرازگاهی مورد هجمه و آسیب قرار می‌گیرد گفت: مالکیت مجموعه تئاتر شهر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. اتفاقات پیرامونی این اثر تاریخی باعث تعرض به بنای تئاتر شهر نشده است. با این وجود پیرو برخی از مسائلی که چند روز پیش رخ داد، کارشناسانی از اداره کل میراث فرهنگی استان تهران برای بازدید به تئاتر شهر فرستادم و گزارش دادند که آثار مخربی به ساختمان وارد نشده است.

وی درباره حریم بنای تئاتر شهر نیز بیان کرد: هنرمندان نیز گلایه‌هایی در این باره دارند که وزارت ارشاد و نیروی انتظامی باید پیگیر آن باشد. چون این مسائل در حوزه وظایف ما نیست. برای ما مهم، حریم‌های حفاظتی است. ما می‌گوئیم ساخت و سازها با ارتفاع غیر مجاز در حریم آثار ساخته نشود تا خود آن بنا بتواند به خوبی نمایان باشد. منظور از این حریم، حریم مسائل اجتماعی نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران بیان کرد: تئاتر شهر متولی و چارت سازمانی دارد که همان وزارت ارشاد است. اما اگر به کالبد بنا تعرضی وارد شود، ما واکنش نشان خواهیم داد.

وی در پاسخ به اینکه عضو شورای شهر گفته که بهتر است حریم تالار وحدت هم برداشت شود گفت: این موضوع درباره تالار وحدت نیز همین طور است. این تالار هم اثر ملی است اما مالکیت آن بر عهده ارشاد است. البته ما این وزارت خانه را از دور از خود نمی‌دانیم ولی متولیان مربوطه باید به این موضوع ورود کنند.

نظر شما