شناسهٔ خبر: 59461 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

روایتی دیگر از یک انحلال در کانون کارگردانان/ جای قهر گفتگو کنیم

مریم معترف نائب رئیس هیأت مدیره منحل شده کانون کارگردانان تئاتر تصریح کرد کسانی که کاندیدای حضور در هیأت مدیره می‌شوند باید برای امور کانون وقت بگذارند و برای رأی اکثریت احترام قائل شوند.

روایتی دیگر از یک انحلال در کانون کارگردانان/ جای قهر گفتگو کنیم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ هیأت مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر به تازگی و به دلیل برخی اختلافات و حواشی ایجاد شده، منحل شد و قرار است اعضای جدید در انتخاباتی در نیمه تیرماه سال جاری انتخاب شوند.

مریم معترف نائب رئیس این هیأت مدیره، طی یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داد، درباره اظهارنظر رسانه‌ای یکی از اعضای هیأت مدیره منحل شده، توضیحاتی را ارائه داد.

در ذیل متن یادداشت مریم معترف آمده است:

پس از انحلال هیات مدیره کانون کارگردانان خانه تئاتر، تصمیم بر آن شد که مشکلات درون‌گروهی در جلسه انتخابات با اعضای کانون در میان گذاشته شود، ولی گویا یکی از اعضا با انتخاب روش دیگری و در یک مصاحبه رسانه‌ای مطالب خلاف واقعی را مطرح کرد که من نه در جواب او، بلکه برای روشن شدن قضایا طرح چند نکته را ضروری می‌دانم.

با رای اکثریت تصمیم بر انحلال هیات مدیره گرفته شد، به امید آنکه منتخبان بعدی هنر بحث و گفتگو را بشناسند و به جای قهر کردن، به رای اکثریت احترام بگذارندشاید همه بدانند که کاندیدا شدن برای حضور در هیات رییسه یک انجمن شرایط و ضوابطی را می‌طلبد که باید آنها را رعایت کرد، به‌طور مثال باید وقت لازم برای حضور در جلسات را داشت و از اینکه برای این کار وقت می‌گذارندمنتی بر سر کسی ندارند.

باید فعالانه در جلسات شرکت کنند و وظایفی را که هیات مدیره بر عهده آن‌ها می‌گذارد بخوبی انجام دهند و روند پیشرفت کار را به ریاست هیات مدیره و سایر اعضا گزارش دهند.

بدون اطلاع رییس هیات مدیره درباره مسایل درون گروهی مصاحبه نکنند، در جهت حفظ منافع انجمن و اعضای آن کوشا باشند و از همه مهم‌تر آگاه باشند که تصمیمات هیات مدیره پس از رایزنی و مشورت اعضای حاضر در جلسه با رای اکثریت تصویب می‌شود و پس از رای‌گیری نهایی، عضوی حق اعتراض ندارد و باید به تصمیم گرفته شده توسط اکثریت، احترام بگذارد و آن را لازم‌الاجرا بداند.

از آنجا که در هیات مدیره اخیر کانون این موارد رعایت نمی‌شد و بیشتر اوقات گفتگوهای بی‌نتیجه، وقت جلسات را می‌گرفت و تصمیم‌گیری‌های جمعی اکثریت، با مخالفت‌های اقلیت روبرو می‌شد، با رای اکثریت تصمیم بر انحلال هیات مدیره گرفته شد، به امید آنکه منتخبان بعدی هنر بحث و گفتگو را بشناسند و به جای قهر کردن، به رای اکثریت احترام بگذارند؛ تا کارها بخوبی پیش رود و هیات مدیره بتواند ماموریتی را که اعضا برعهده آن‌ها گذارده‌اند به نحو احسن انجام دهد. به امید روزهای بهتر برای کانون کارگردانان خانه تئاتر.

نظر شما