شناسهٔ خبر: 59961 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم‌های جدید جشنواره تورنتو معرفی شد/ یک فیلم از کارگردان ایرانی

جشنواره فیلم تورنتو ۲۰۱۹ دیروز پنج شنبه اسامی فیلم‌های بیشتری را برای دوره چهل و چهارم خود اعلام کرد که فیلمی از ایران به کارگردانی مهناز محمدی در بخش دیسکاوری از جمله آنهاست.

فیلم‌های جدید جشنواره تورنتو معرفی شد/ یک فیلم از کارگردان ایرانی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ جشنواره فیلم تورنتو فیلم «رنگ بیرون از فضا» با بازی نیکلاس کیج و «پدرها» ساخته برایس دالاس هاوارد را به فیلم‌های حاضر در این دوره خود افزود.

با اعلام اسامی فیلم‌های حاضر در بخش جنبی «دیوانگی»  آشکار شد اقتباس ریچارد استنلی از «رنگ بیرون فضا» با بازی نیکلاس کیج و اکشن کمدی ژاپنی ساخته تاکیشی مایکی با عنوان «اولین عشق» برای نخستین بار در این بخش دیده خواهد شد. فیلم علمی-تخیلی آخرالزمانی گالدر گازتلو-اوروتیا با عنوان «پلتفرم» هم در این بخش دیده خواهد شد. تریلر روانشناسانه رز گلس با عنوان «سَن ماد» نیز با بازی مورفید کلارک در همین بخش به نمایش درمی‌آید.

این بخش که بر سینمای مستقل تکیه دارد کارش را با نمایش «دنیای دیوانه» ساخته ایزاک نابوانا به پایان می برد.

جشنواره تورنتو در عین حال اسامی فیلم‌های حاضر در بخش مستند این دوره را هم اعلام کرد که فیلم «پدرها» ساخته بازیگری که کارگردان شد، یعنی برایس دالاس هاوارد که مستندی کمدی درباره پدرها است و از جمله پدر خودش ران هاوارد کارگردان نامدار را هم دربرمی‌گیرد، در این بخش نمایش داده می شود.

فیلمی با عنوان «و ما سبز می‌شویم» که لئوناردو دی کاپریو تهیه کننده آن و فیشر استیونس و ملکولم وینوایل کارگردان آن بوده‌اند نیز در این بخش نمایش داده می‌شود.

«آماده برای جنگ» ساخته اندرو رنزی درباره مهاجرانی که در ارتش آمریکا خدمت می‌کنند نیز در همین بخش دیده خواهد شد.

بخش مستند تورنتو کارش را با فیلمی از فیرز فایاد کارگردان نامزد اسکار با عنوان «غار» شروع می‌کند. «همشهری ک» ساخته آلکس گیبنی درباره میخاییل خودورکوفسکی سرمایه‌دار روسی که بعد به مخالف پوتین بدل شد نیز از فیلم‌های این بخش است.

بخش «اکتشاف» تورنتو نیز که به ارایه فیلم‌های کارگردان‌های ‌نوظهور جهانی می‌پردازد کارش را با فیلم «زنان ساده» ساخته چیارا مالتا شروع می‌کند. فیلم «غول» دیوید ری‌بوی نیز در همین بخش نمایش داده می‌شود.

یک فیلم ایرانی به کارگردانی مهناز محمدی با عنوان «مادر-پسر» نیز در این بخش به نمایش درمی‌آید.

چهل و چهارمین دوره جشنواره تورنتو از ۵ تا ۱۵ سپتامبر (۱۴ تا ۲۴ شهریور) برگزار می‌شود.   

نظر شما