شناسهٔ خبر: 59973 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«شیرشاه» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ شد/ ادامه رکوردزنی‌های دیزنی

بازسازی «شیرشاه» بر مبنای انیمیشن سال ۱۹۹۴ دیزنی پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ شد.

«شیرشاه» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ شد/ ادامه رکوردزنی‌های دیزنی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  آخرین آمار باکس آفیس نشان می‌دهد «شیرشاه» موفق شده است تا از آمار فروش «یخ‌زده» هم عبور کند و با وجود کاهش فروش بلیت در تابستان امسال، به پرفروش‌ترین فیلم انیمیشن تاریخ بدل شود.

«شیر شاه» به کارگردانی جان فاورو با صداپیشگی بیانسه و دونالد گلاور در آخرین آمار اعلام شده فروش، به فروش جهانی ۱.۳۳ میلیارد دلاری رسید و توانست از رکورد ۱.۲۷ میلیارد دلاری «یخ‌زده» عبور کند.

با این آمار اکنون «شیرشاه» دوازدهمین فیلم پرفروش تاریخ است و انتظار می‌رود بتواند در ادامه فروشش در فهرست ۱۰ فیلم پرفروش جای بگیرد که به این منظور باید از فروش «هری پاتر و قدیسان مرگبار ۲» و «پلنگ سیاه» که به ترتیب ۱.۳۴۱ و ۱.۳۴۶ میلیارد دلار فروش کرده بودند، عبور کند.

«شیر شاه» تاکنون در آمریکا  ۴۷۳.۱۰ میلیون دلار فروخته است، در حالی که «یخ‌زده» در آمریکا ۴۰۰.۷۳ میلیون دلار فروش را ثبت کرده بود.

با وجود این که از بازسازی «شیر شاه» به عنوان یک فیلم لایو اکشن یاد می‌شود، اما این فیلم همچنان در رده انیمیشن جای می‌گیرد زیرا تمامی تصاویر آن به صورت کامپیوتری تهیه شده است.

دیزنی تا این جای امسال با «انتقام‌جویان: پایان بازی» موفق شد تا «آواتار» را پشت سر بگذار و پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شود. دیزنی اکنون در حالی یک رکورد دیگر به جای می‌گذارد که سه چهارم از سال ۲۰۱۹ پشت سر گذاشته شده است.

این کمپانی هنوز چند فیلم بزرگ دیگر برای اکران در سال ۲۰۱۹ دارد که شامل «یخ‌زده ۲» و «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» می‌شود و از همین حالا انتظار می رود این فیلم‌ها هر یک بیش از یک میلیارد فروش کنند.

با وجود همه اقبالی که از «شیر شاه» به عمل آمده است این فیلم نقدهای متوسطی دریافت کرده و منتقدان معتقدند این بازسازی بسیاری به فیلم اصلی شباهت دارد و تنها از سبک واقع‌گرایانه‌تری برای بازسازی آن استفاده شده است.

نظر شما