شناسهٔ خبر: 59975 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «برلین الکساندرپلاتس» بررسی می‌شود

کتاب «برلین الکساندرپلاتس» اثر آلفرد دوبلین در مرکز فرهنگی شهر کتاب نقد و بررسی می‌شود.

کتاب «برلین الکساندرپلاتس» بررسی می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ نشست نقد و بررسی کتاب «برلین الکساندرپلاتس» نوشته‌ آلفرد دوبلین با ترجمه‌ علی‌اصغر حداد روز سه‌شنبه با حضور مترجم در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

اخیرا کتاب «برلین الکساندرپلاتس» نوشته‌ آلفرد دوبلین با ترجمه‌ علی‌اصغر حداد منتشر شده است. آلفرد دوبلین، از نویسندگان برجسته‌ آلمانی است که نام او با برلین پیوندی ناگسستنی دارد. او نخستین نویسنده‌ آلمانی است که برلین را به‌ عنوان کلان‌شهری اروپایی در ادبیات ابدی کرده است. «برلین الکساندرپلاتس» که از شاهکارهای وی به شمار می‌آید، اثری است واقع‌بینانه و یادآور آثار جیمز جویس. پرده‌ نقاشی گسترده‌ای است از زندگی روزانه و عادی طبقه‌ محروم با مفاهیم انقلابی که در آن قالب محدود و رایج رمان را درهم‌شکسته و به هنر سینما نزدیک شده است. در این رمان، مهم‌ترین شخصیت داستان خود شهر است، شهر برلین که روزگار عجیب‌وغریبی را در آن دوران از سر می‌گذرانده است.

نشست نقد و بررسی کتاب «برلین الکساندرپلاتس» نوشته‌ آلفرد دوبلین با ترجمه‌ علی‌اصغر حداد امروز سه‌شنبه ۲۲ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

نظر شما