شناسهٔ خبر: 60139 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فارسی‌آموز آلمانی: زبان فارسی زیباترین زبان در دنیاست

کریستین هینز می‌گوید: ایران عشق من است و بنده عمیقا باور دارم که زیباترین زبان در دنیا، زبان فارسی است. از آرزوهای من زندگی در ایران بود. من در ایران توریست نیستم، یعنی این‌طور فکر نمی‌کنم. من دوست دارم اینجا زندگی کنم و برای من شخصا اینجا خیلی خوب است

فارسی‌آموز آلمانی: زبان فارسی زیباترین زبان در دنیاست

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کریستین هینز، معلم آلمانی سفارت آلمان در تهران که در هشتادوهفتمین دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در بنیاد سعدی شرکت کرده بود، در گفت‌وگویی درباره حضور خود در ایران گفت: بیش از سه سال است که در تهران زندگی می‌کنم. من معلم هستم و در مدرسه سفارت آلمان در تهران، زبان آلمانی، تاریخ و ریاضی را تدریس می‌کنم.
 
وی درباره سابقه‌اش از یادگیری زبان فارسی گفت: این دوره دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی اولین تجربه من از آموزش فارسی به صورت پایه‌ای و با برنامه و کتاب‌های مخصوص آموزش غیر فارسی‌زبان‌ها است؛ اما ده سال پیش در آلمان هم در کلاس زبان فارسی ثبت نام و شرکت کرده بودم. بعد از اینکه برای تفریح به ایران آمدم و با این کشور آشنا شدم، از اینجا خوشم آمد و بالاخره به اینجا اسباب‌کشی کردم و الان بیش از سه سال است که اینجا هستم.
 
ایران عشق من است
هینز در تاکید بر این مسئله که با انتخاب و رضایت قلبی ایران را برای زندگی انتخاب کرده، عنوان کرد: ایران عشق من است و من خیلی عاشق زبان فارسی هستم. ریشه این عشق هم به مادرم برمی‌گردد. چون او قبل از انقلاب در ایران زندگی می‌کرد، اما به خاطر اینکه در آن مقطع خیلی نیاز نبود فارسی صحبت کند و بیشتر خارجی‌ها با هم بودند، متاسفانه هیچ وقت فارسی را یاد نگرفت. وقتی که بچه بودم، مادرم همیشه راجع به ایران صحبت می‌کرد و از این کشور تعریف می‌کرد، به همین خاطر آرزوی دیدن ایران از نزدیک، از کودکی در وجود من بزرگ و بزرگ‌تر شد، که نهایتا هم آرزویم برآورده شد. این داستان عشق من است.
 
این معلم آلمانی درباره آشنایی خود با شاعران ایرانی اظهار کرد: شعرهای رودکی را خیلی دوست دارم؛ ولی اگر بخواهم به طور کلی بگویم، از همه شعرهای عرفانی فارسی و از این صحبت با خدا خوشم می‌آید، که با این شاعران عرفانی در دوره دانش‌افزایی بنیاد سعدی آشنا شدم.
 
هینز درباره نحوه یادگیری زبان فارسی در این چند سال اقامت خود در ایران عنوان کرد: من از همان ابتدا که به ایران آمدم، برای یادگیری زبان فارسی کلاس رفتم، اما بیشتر زبان عامیانه یاد گرفتم. مثلا من الان در خیابان راحت می‌توانم با مردم صحبت کنم و از این نظر مشکلی ندارم، اما در دستور زبان یک مقدار مشکل دارم و برای من سخت است، که از این نظر دوره دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی فوق‌العاده برای من مفید بود.
 
من در ایران توریست نیستم
این فارسی‌آموز آلمانی درباره تجربه اقامت چند ساله خود در ایران گفت: ایران عشق من است و بنده عمیقا باور دارم که زیباترین زبان در دنیا، زبان فارسی است. از آرزوهای من زندگی در ایران بود. من در ایران توریست نیستم، یعنی این‌طور فکر نمی‌کنم. من دوست دارم اینجا زندگی کنم و برای من شخصا اینجا خیلی خوب است.
 
هینز درباره عجیب‌ترین رفتاری که در ایران دیده، عنوان کرد: اوایلی که به ایران آمده بودم نظامی به نام تعارف خیلی برای من عجیب بود؛ چون در آلمان چیزی به نام تعارف وجود ندارد؛ ولی من از تعارف خوشم می‌آید، به خاطر اینکه احترام را نشان می‌دهد. اینکه شما ایرانی‌ها قبل از ورود به جایی به یکدیگر می‌گویید: «شما بفرمایید» احترام شما را نشان می‌دهد. از طرف دیگر مثلا وقتی با دوستان ایرانی رستوران می‌رفتیم، می‌گفتند شما مهمان من باشید، که بعدا می‌فهمیدم تعارف است و از این نظر آن اوایل کمی برای من سخت بود، که بعدا عادت کردم و شکرگزار هستم که اینجا هستم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۸-۰۶-۱۷ ۰۱:۵۱ 0 1

    الآن پان ترکها از حسد می ترکند . واقعا تحرکات پان ترکها به حدی شدید شده که ما در کشور خودمان هم از ترس برخوردن به پان ترکها جرات تعریف از زبان فارسی نداریم . متاسفانه خطر پان ترکیسم از خطر اسکندر و اعراب و چنگیز و تیمور بیشتر و جدی تر است .
     می دانم که نظرم را منتشر نمی کنید اما خطر پان ترکیسم را جدی بگیرید و در نقد آن مطالب منتشر کنید کجای دنیا مثل ایران طرفداران تیم تراکتور لباس ترکیه را می پوشند و سرود ملی ترکیه را می خوانند و نماینده مجلسش زبان فارسی را تلویحا زبان حیوانات می خواند !!!!!!!!!!!!!!!!
                                

نظر شما