شناسهٔ خبر: 60187 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

آیا همیشه تعمیر مبل مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه حل است؟

image.png

همانطور که می‌دانید، امروزه طراحی دکوراسیون نسبت به دوران گذشته از اهمیت بسزایی برخوردار است. یکی از وسایلی که در طراحی دکوراسیون منزل نقش بسزایی را ایفا می‌کند، مبل است. به گونه‌ای که امروزه مبلمان، پایه ثابت تمام خانه‌ها هستند. فرقی نمی‌کند راحتی باشند یا چوبی و سلطنتی، به هر حال در هر خانه‌ای شاهد حضور پر رنگ آن‌ها هستیم. اما مبلمان هم مانند سایر وسایل منزل، کثیف، قدیمی یا خراب می‌شوند. کثیف‌شدن مبلمان را که می‌توان با یک شامپو مبل حل کرد اما قدیمی‌شدن یا خراب‌شدن آن را چگونه باید برطرف کرد؟

شاید اگر چند سال قبل بود تصمیم می‌گرفتید که بروید و یک دست مبلمان شیک و جدید بخرید اما اکنون با شرایط بد اقتصادی که وجود دارد مجبورید برای خرید یک دست مبلمان جدید، هزینه گزافی پرداخت کنید. پس راه‌حل چیست؟ بهترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل، تعمیر مبل است. شما می‌توانید مبلمان خود را به یک تیم متخصص بسپارید تا آن را به بهترین شکل ممکن برای شما تعمیر کنند و حتی اگر فکر می‌کنید طرح آن قدیمی شده است، آن‌ها می‌توانند پارچه مبل شما را تعویض کنند. ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را با هر آنچه که لازم است درمورد تعمیر مبل بدانید آشنا کنیم.

آیا مبل شما قابل تعمیر است؟

با وجود اینکه اکنون همه چیز گران است و خرید مبلمان جدید کار خیلی ساده‌ای نیست، همیشه نمی‌توان از راهکار تعمیر مبل استفاده کرد چراکه ممکن است این احتمال وجود داشته باشد که مبل شما بیش از اندازه دچار آسیب‌دیدگی شده باشد تا جایی که نتوان با تعمیرات، آن را مانند روز اولش کرد. بنابراین قبل از اینکه تصمیم بگیرید مبلمان خود را تعمیر کنید، لازم است بدانید که آیا مبل شما قابل تعمیر است یا خیر؟ برای این کار لازم است با یک کارشناس تعمیرات مبل تماس بگیرید تا او به صورت حضوری به منزل شما بیاید و مبل شما را از نزدیک ببیند. درصورتی که چهارچوب مبل شما هنوز هم از کیفیت خوبی برخوردار است یا اینکه بافت و کلاف مبل شما دچار آسیب‌دیدگی نشده است و ترک و شکستگی خاصی در مبل شما دیده نمی‌شود باید خوشحال باشید چراکه در این صورت امکان تعمیر مبل شما وجود دارد اما درصورتی که به بافت و کلاف مبل آسیب جدی وارد شده باشد باید بدانید که تعمیر آن ارزش ندارد.

البته گاهی‌اوقات هم می‌توانید خودتان در خانه، مبلتان را تعمیر کنید. البته تنها درصورتی که میزان خراشیدگی و رنگ‌پریدگی زیادی در مبل شما دیده نمی‌شود می‌توانید کار ترمیم آن را انجام دهید. اما اگر بخش زیادی از مبل شما دچار آسیب‌دیدگی یا خراشیدگی شده باشد باید آن را برای تعمیر به یک کارشناس متخصص بسپارید. کارشناسان تعمیر مبل برای رفع تمامی خراشیدگی‌هایی که بر روی مبل شما ایجاد شده است از دستگاه‌های پیشرفته و مخصوصی جهت صاف و صیقلی‌کردن سطح چوب مبل استفاده می‌کنند و درنهایت آن را رنگ می‌کنند.

مراحل تعمیر مبل

·        دوخت پارچه جدید برای مبل

اگر پارچه مبل شما یا چرمی که بر روی آن قرار دارد قدیمی شده است باید از کارشناس تعمیرات مبل بخواهید که علاوه‌بر تعمیر مبل شما، پارچه یا چرم روی آن را نیز تعویض کند و سپس طرحی که برای پارچه مبل مدنظر دارید را انتخاب کنید. کارشناس تعمیر مبل در این شرایط پارچه یا چرم را از چوب مبل جدا می‌کند، سپس خیاط چارچوب اصلی مبل را اندازه‌گیری می‌کند و براساس آن اندازه‌ها پارچه جدید را برش داده و پروسه دوخت آن‌ را آغاز می‌کند.

·        تعویض فوم یا اسفنج مبل

پس از اینکه خیاط پروسه دوخت پارچه جدید برای مبل را آغاز کرد، کارشناس تعمیر مبل، فوم یا اسفنج به کار برده شده در مبل را مورد بررسی قرار می‌دهد تا اگر خیلی آسیب ندیده است تنها به ترمیم آن بسنده کند اما اگر دچار آسیب شدیدی شده است، پروسه تعویض آن را آغاز کرد. در این مرحله از شما خواسته می‌شود که برای تعویض فوم یا اسفنج مبل بین فوم گرم و سرد یکی را انتخاب کنید تا شخص تعمیرکار از آن در مبل شما استفاده کند. درواقع به فوم‌‌های نرم، فوم گرم گفته می‌شود و به فوم‌های سفت، فوم سرد گفته می‌شود. فوم‌های گرم به دلیل نرمی زیادی که دارند زودتر به خود حالت ارتجاعی می‌گیرند و خراب می‌شوند اما فوم‌های سرد به این دلیل که سفت هستند و دیرتر حالت ارتجاعی می‌گیرند، دیرتر هم خراب می‌شوند. بنابراین مبل‌هایی که خیلی نرم هستند به گونه‌ای که وقتی می‌نشینید در آن‌ها فرو می‌روید دارای فوم گرم و مبل‌هایی که سفت هستند دارای فوم سرد هستند و از طول عمر بیشتری برخوردارند.

·        تعمیر کلاف مبل

لازم است بدانید که اصلی‌ترین و مهم‌ترین مرحله تعمیر مبل، این مرحله است. درواقع در این مرحله تفاوت بین یک کارشناس و متخصص تعمیر مبل با یک شخص غیر ماهر در این حرفه مشخص می‌شود چراکه یک کارشناس حرفه‌ای تعمیر مبل ابتدا کلاف مبل را به خوبی مورد بررسی قرار می‌دهد و جاهای شکسته شده را تعویض می‌کند. درصورتی که تعمیر کلاف مبل با دقت کافی انجام نشود، پس از گذشت مدت زمان کوتاهی دیگر مبل شما قابل استفاده نخواهد بود و این بار باید به فکر خرید مبل جدید باشید. بنابراین سپردن تعمیر مبل به یک کارشناس متخصص، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

·        رنگ‌آمیزی سطح چوب و بدنه مبل

آخرین مرحله در پروسه تعمیرات مبل، رنگ‌آمیزی سطح چوب و بدنه مبل است. البته این پروسه در مبل‌های چوبی با استیل متفاوت است. در این مرحله کارشناس تعمیر مبل متناسب با میزان آسیبی که به مبل شما وارد شده است تصمیم می‌گیرد که ابتدا آن را سمباده بکشد یا تنها با لکه‌گیری آن را ترمیم کند و درنهایت با رنگ‌آمیزی، شکستگی‌ها و ترک‌های آن را پوشش دهد.

همانطور که اشاره کردیم سپردن مبل جهت تعمیر و ترمیم به یک کارشناس متخصص، از اهمیت بسزایی برخوردار است. درصورتی که تمایل دارید پروسه تعمیر و ترمیم مبلمان منزل شما به بهترین شکل ممکن انجام شود، از طریق شماره تماس‌های 02144867106 و 09122380328 با کارشناسان مبل روزبه تماس بگیرید.

 مجموعه متخصص و مجرب مبل روزبه در زمینه تولید و تعمیر مبلمان خانگی، قدمتی 30 ساله دارد از این‌رو با به‌ کارگیری استادکارهایی ماهر تعمیرات مبلمان منزل شما را به بهترین شکل ممکن انجام می‌‌دهد. مجموعه مبل روزبه در پونک، خیابان اقبال پور، بین کوهسار ۱۳ و ۱۴ قرار گرفته است که می‌توانید به صورت حضوری از مشاورین و کارشناسان این مجموعه در زمینه تولید و تعمیرات مبل، مشاوره دریافت کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما