شناسهٔ خبر: 60423 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه کراچی خواستار برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی

شهلا نوری، رییس بخش فارسی دانشگاه کراچی، در دیدار مسئول خانه فرهنگ کشورمان در کراچی، خواستار برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه کراچی شد.

دانشگاه کراچی خواستار برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی زبان فارسی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ بهرام کیان، مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی، (9 مهرماه) با هدف تقویت روابط دوجانبه از دانشگاه کراچی بازدید و با رییس و اساتید بخش فارسی گفت‌وگو کرد.

کیان در سخنانی بر اهمیت آموزش زبان فارسی در پاکستان تأکید کرد و گفت: یکی از اولویت‌های مورد توجه خانه فرهنگ ایران در کراچی، اجرای فعالیت‌های علمی و دانشگاهی است. ترغیب دانشجویان به زبان فارسی، با شیوه‌های مختلفی چون چاپ مقالات، برگزاری سمینار و دوره‌های آموزشی، می‌تواند موجب گسترش و ارتقاء زبان فارسی شود.

رمضان بامری، از اساتید زبان فارسی هم در سخنانی، گفت: برای آشنایی هر چه بیشتر با ایران و همچنین بهره‌برداری دانشجویان از منابع گروه فارسی، دانشگاه کراچی با کمبود مواد آموزشی مواجه است.

وی افزود: تأمین کتب، مجلات، فیلم و سایر مواد آموزشی از طرف ایران می‌تواند در این زمینه مؤثر واقع شود.

شهلا نوری، رییس بخش فارسی دانشگاه کراچی هم خواستار برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی از سوی خانه فرهنگ ایران در کراچی پاکستان شد.

 فایزه‌زهرا میرزا و محمد نذیر، از دیگر اساتید بخش فارسی خواستار همکاری خانه فرهنگ ایران برای انتشار سالنامه علمی زبان فارسی شدند.

نظر شما