شناسهٔ خبر: 60465 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دومین همایش جغرافیای تاریخی برگزار می‌شود

گروه جغرافیای تاریخی پژوهشکده تاریخ اسلام دومین همایش جغرافیای تاریخی را برگزار می‌کند.

دومین همایش جغرافیای تاریخی برگزار می‌شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ به همت گروه جغرافیای تاریخی پژوهشکده تاریخ اسلام دومین همایش جغرافیای تاریخی ۲۱ آذرماه ۹۸ برگزار می‌شود.
 
آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله ۳۰ مهرماه و آخرین مهلت ارسال اصل مقاله ۳۰ آبان ماه خواهد بود.
 
مکتب‌های مطرح و مهم در جغرافیای تاریخی، مبانی و دیدگاه‌های جدید در جغرافیای تاریخی، جغرافیای تاریخی منطقه تهران، جغرافیای تاریخی سواحل دریای مازندران، جغرافیای تاریخی دشت‌های کویر و لوت، جغرافیای تاریخی جزایر و سواحل جنوبی ایران، نگاه تاریخدانان و جغرافیدانان به جغرافیای تاریخی، تحولات جغرافیای تاریخی منطقه اصفهان و نقد و بررسی منابع و کتاب‌های مربوط به جغرافیای تاریخی محورهای همایش را تشکیل می‌دهند.
 
هیئت تحریریه در رد و قبول و نیز حک و اصلاح مقالات آزاد است. تقدم و تأخر چاپ مقالات منوط به بررسی کمیته علمی همایش است. مسئولیت مطالب مندرج در هر مقاله بر عهده نویسنده است. چاپ مقالات در مجموعه مقالات همایش، بر اساس ترتیب الفبایی نام خانوادگی مؤلفان خواهد بود.

نویسنده متعهد می‌شود حداکثر تا شش ماه پس از ارسال مقاله، از ارائه آن به دیگر مجلات، سمینارها و همایش همای علمی اجتناب کند، در غیر این صورت، هزینه‌های بررسی مقاله را پرداخت خواهد کرد.

در مقالاتی که به طور مشترک و یا با نظارت استاد راهنما نوشته می شود، لازم است نام استاد قید گردد و اعلام رضایت کتبی ایشان نیز همراه با مقاله به دفتر مجله ارائه شود.
 
نویسندگان باید ضوابط زیر را در تنظیم متن مقالات رعایت کنند: مقاله باید مشتمل بر بخش‌های زیر باشد. چکیده فارسی و انگلیسی (شامل طرح مسئله، روش تحقیق و دستاوردهای پژوهش، حداکثر در ۱۵۱ کلمه)، واژگان و مفاهیم اصلی و کلیدی تحقیق، مقدمه، شامل: طرح مسئلة پژوهش و پیشینه آن، شیوه تحقیق و بیان هدف، بدنه اصلی مقاله، مشتمل بر بحث و بررسی فرضیه/ فرضیات تحقیق و ارائه تحلیل‌های مناسب با موضوع، نتیجه و فهرست منابع تحقیق از دیگر مواردی است که باید رعایت شود.
 
آخرین مهلت ارسال چکیده مقاله ۳۱ مهر و آخرین مهلت ارسال متن کامل مقاله ۳۱ آبان است. نشانی دبیرخانه همایش نیز تهران، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شهید عباسپور، خیابان برادران، کوچه شهروز شرقی، پلاک ۶، پژوهشکده تاریخ اسلام است.

نظر شما