شناسهٔ خبر: 60557 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

درخواست رئیس دانشگاه خوارزمی برای پایش متقاضیان ارشد دانشگاه ها

رئیس دانشگاه خوارزمی خواستار تغییر نحوه پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد شد و گفت: اول این دانشجویان باید پایش شده و سپس پذیرش شوند.

درخواست رئیس دانشگاه خوارزمی برای پایش متقاضیان ارشد دانشگاه ها

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ عزیزالله حبیبی در گفتگویی درباره کیفیت ورودی ها در مقطع کارشناسی ارشد گفت:  در سال های اخیر مشاهده می کنیم که آمار دانشجویان افزایش داشته و این افزایش مقداری همراه خود کاهش کیفی را در بر داشته است.

وی ادامه داد:  در دانشگاه خوارزمی نیز دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد می پذیریم نشان از ناهمگونی در ورودی دانشجویان دارد.

رئیس دانشگاه خوارزمی افزود: این ناهمگونی به ویژه در رشته های علوم پایه و فنی خود را نشان می دهد که دانشجو توانسته از سد کنکور عبور کند ولی با مباحث کلاس هم سطح نیست و با استاد چالش دارد.

وی ادامه داد: هر طرحی که بتواند یک پایش اولیه را انجام بدهد و براساس آن مشخص شود که دانشجو قابلیت ورود به مقطع کارشناسی ارشد را دارد می تواند کیفیت در مقطع کارشناسی ارشد و بعد در مقطع دکتری را افزایش دهد.

حبیبی افزود: این مشکل در حال حاضر وجود دارد ما در دانشگاه خودمان در مقطع کارشناسی ارشد تعداد زیادی دانشجو داریم که دو ترم مشروط یا اخراج می شوند.

نظر شما