شناسهٔ خبر: 60714 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرط بازنگری امتیاز کنکوری فرزندان اساتید در شورای انقلاب فرهنگی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: هنوز مصوبه سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی برای بازنگری به شورا ارائه نشده درصورتی که دبیر شورا به صورت کتبی اعلام کند در دستور کار شورا قرار می گیرد.

شرط بازنگری امتیاز کنکوری فرزندان اساتید در شورای انقلاب فرهنگی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ منصور کبگانیان در گفتگویی درباره بازنگری مصوبه سهیه فرزندان اعضای هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یک مقداری این موضوع بزرگ نمایی شد، مشمولان این مصوبه باید ۹۲ و نیم درصد امتیاز را کسب کنند.  

وی ادامه داد: البته دراین خصوص ما هیچ مشکلی نداریم اگر دبیر شواری عالی انقلاب فرهنگی آن را ابلاغ کند آن را انجام می دهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اینکه آیا بازنگری مصوبه سهمیه اعضای هیئت علمی به شورا ابلاغ نشده است گفت: به صورت شفاهی این موضوع توسط دبیر شورا مطرح شده اگر به صورت کتبی هم ابلاغ شود در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار می گیرد.

وی با اشاره به نظر شخصی خود درباره امتیاز فرزندان اعضای هیئت علمی گفت: عدد 92 و نیم درصد سهم بالایی از سهمیه های کنکور ندارد.

کبگانیان با اشاره به سایر سهمیه های کنکور افزود: طی دو سال گذشته مصوبه مجلس درباره سهمیه  فرزندان شاهد و ایثارگر تا اندازه ای کار ما را سخت کرد که باید این سهمیه اصلاح شود تا موضوع عادلانه تر شود.

به گزارش مهر، پیش از این حجت الاسلام سیدسعید عاملی درباره امتیاز فرزندان اعضای هیئت علمی در کنکور عنوان کرده بود: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک شورایی است که در حوزه آموزش عالی باید رابطه بین دانشگاه، جامعه و بازار را برقرار کند. برای همین حساسیت اجتماعی برای شورا مهم است و نمی تواند در مورد حساسیت های اجتماعی بی تفاوت باشد.

وی یادآورشده بود: یکی از حساسیت های اجتماعی این احساس است  که درباره جذب فرزندان اساتید تبعیض صورت می گیرد.

عاملی عنوان کرده بود: از طرف دیگر خود دانشگاهیان می گویند هر دستگاهی که در حوزه ای ماموریت دارد یک مزایایی برای خود قائل است و این توقع را دارند که اگر دانش آموزی حد نصاب ۸۰ درصد را کسب کرد باید بتواند از این مزیت استفاده کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرده بود: ما باید این مصوبه را بررسی مجدد کنیم.

نظر شما