شناسهٔ خبر: 60946 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست نقد کتاب «نظریه معرفت در پدیدار شناسی» برگزار می شود

نشست نقد کتاب «نظریه معرفت در پدیدار شناسی» توسط مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران برگزار می شود.

نشست نقد کتاب «نظریه معرفت در پدیدار شناسی» برگزار می شود

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  نشست نقد کتاب «نظریه معرفت در پدیدار شناسی» توسط مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران برگزار می شود.

این نشست با حضور فرزاد جابرالانصار، محسن زمانی و محمد شفیعی 19 آذر ماه سه شنبه، ساعت ۱۸-۱۶ در خیابان ولی عصر ، خیابان نوفل لوشاتو ، کوچه آراکلیان ، پلاک ۴، مؤسسهٔ پژوهشی حکمت و فلسفهٔ ایران برگزار خواهد شد.

این کتاب تلاشی است نظری و تاریخی برای فهم و تبیین دیدگاه های معرفت شناسانه سه تن از بزرگ ترین چهره های اخیر در تاریخ فلسفه غرب: هوسرل، هایدگر و مرلو پونتی. نویسنده کتاب می کوشد با کنار هم قرار دادن آرای این سه متفکر و توجه به شباهت ها و تفاوتهای آرای آنان و همچنین قرار دادن این آرا و آموزه ها در پس زمینه معرفت شناسی استعلایی کانت، آرای معرفت شناسانه هیوم، بارکلی، لاک و دکارت و همچنین تلقی ارسطو و افلاطون از معرفت، گزارشی تازه از معرفت شناسی در سنت پدیدارشناسی عرضه کند. او علاوه بر بررسی ارتباط آرای معرفت شناسانه این فیلسوفان با مباحث معرفت شناسی معاصر از آرای متافیزیکی آنان نیز غافل نیست و می کوشد نشان دهد چگونه هستی شناسی این فیلسوفان در نقاطی مهم با معرفت شناسی آنان پیوند خورده است.

نظر شما