شناسهٔ خبر: 60956 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ

استراتژی افزایش فروش کترینگ

کسب سود بیشتر نشان دهنده موفقیت یک کسب و کار می باشد. یکی از کسب و کارهای موجود در شهرها، کترینگ می باشد که برای افزایش فروش و سود آن باید به نکات زیادی توجه کرد. در همین راستا در این مقاله به معرفی روش های افزایش فروش کترینگ ها پرداخته ایم.

همانطور که می دانید، منظور از کترینگ ، صنعتی می باشد که غذای مورد نیاز و سفارش شده مشتریان را طبخ و آماده می کند و آن را برای سرو به محل دیگری ارسال می نماید. تفاوتی که بین یک کترینگ و تهیه غذا وجود دارد، این است که در تهیه غذاها معمولا تعداد غذاهایی که سفارش داده می شود کم است اما در کترینگ ها اغلب غذای مورد نیاز مهمانی ها و رویدادهایی که در آن جمعیت زیادی وجود دارد، تهیه می شود.

از آنجایی که امروزه در هر شهری تعداد زیادی از کترینگ ها به وجود آمده است و همگی آنها سعی می کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرند، کسب درآمد و سود بیشتر از این روش نیاز به رعایت برخی از نکات خاص دارد. همانطور که می دانید، امروزه قیمت کالاها و خدمات به طور لحظه ای تغییر می کند که این عامل باعث می شود تا قیمت گذاری غذاهای عرضه شده توسط کترینگ ها تا حدی دشوار باشد.

از این رو توجه به اصولی که می تواند به موفقیت یک کسب و کار و به وِیژه کترینگ ها کمک کند، بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم تا به معرفی روش هایی برای افزایش فروش کترینگ ها بپردازیم. اگر شما هم از افرادی هستید که به تازگی یک کسب و کار را راه انداخته اید ولی نمی دانید از چه روش هایی برای افزایش فروش آن استفاده کنید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

افزایش فروش کترینگ ها با تمرکز بر مشتری های قبلی

اگر تا به حال تجربه راه اندازی یک کسب و کار را داشته باشید، حتما می دانید که جذب مشتری های جدید تا چه اندازه سخت و زمان بر می باشد و برای موفقیت در آن باید انرژی زیادی صرف نمایید. کترینگ ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در آن هم جذب مشتری های جدید به مراتب سخت تر از نگه داشتن مشتری های قبلی خواهد بود. علاوه بر سخت بودن جذب مشتری جدید، انجام این کار هزینه های زیادی در پی خواهد داشت، از این رو توصیه می کنیم تا به مشتری های فعلی خود تمرکز کنید و تا جایی که می توانید رضایت آنها را جلب نمایید.

  • در وهله اول تا جایی که امکان دارد، حاشیه سود را به نحوی تعیین کنید تا هم به نفع شما باشد و هم به نفع مشتری
  • یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای افزایش فروش کترینگ خود انجام دهید این است که در زمان افزایش قیمت ها، این موضوع را به مشتریان اطلاع دهید. پس به هر نحوی که می توانید، مانند؛ پخش تراکت، نصب بنر و یا توضیحات تلفنی، مشتری های خود را در رابطه با افزایش قیمت ها و همچنین اقدامی که به نفع آنها انجام داده اید در جریان بگذارید.
  • یکی از روش هایی که می تواند به جلب مشتری و همچنین افزایش فروش کترینگ ها کمک کند این است که برای غذاهایی که دارای حاشیه سود بیشتر و همچنین مشتری کمتری هستند، تخفیفات وِیژه ای بگذارید.
  • به هیچ عنوان از تغییر در منوی غذایی خود واهمه نداشته باشید و در صورت لزوم، غذاهای دارای حاشیه سود بالا را با غذاهایی که حاشیه سود کمتری دارند، جایگزین نمایید.

علی رغم موارد گفته شده، قیمت گذاری درست و منطقی از اصلی ترین فاکتورها برای موفقیت و افزایش فروش کترینگ ها می باشد. این موضوع تا حدی حائز اهمیت می باشد که کوچکترین غفلت و اشتباهی در آن به سرعت باعث شکست هر کسب و کاری می شود.

افزایش فروش کترینگ ها با دیده شدن

همانطور که می دانید، هر کسب و کاری که بیشتر دیده شود، احتمال سود دهی و افزایش فروش آن نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین شما هم برای افزایش فروش کترینگ خود نیاز به استفاده از روش هایی دارید تا به کمک آنها بتوانید کترینگ خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. به دلیل اینکه امروزه افراد زیادی از اینترنت و شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، یکی از بهترین روش ها برای تبلیغات هر چه بیشتر کترینگ ها، معرفی غذاها و محصولات یک کترینگ در این شبکه ها می باشد. خوشبختانه در شبکه های اجتماعی شما می توانید با استفاده از ربات های خاصی، مشتری های محلی و افرادی که در نزدیکی کترینگ شما قرار دارند و به راحتی می توانید به آنها خدمت رسانی کنید را جذب نمایید.

افزایش فروش کترینگ ها با استفاده از پیغام و تماس تلفنی به مشتری های قبلی

از آنجایی که بیشتر افراد سفارش غذای مهمانی ها و مجالس خود را از طریق تلفن انجام می دهند از این رو، استفاده از تلفن یکی از بهترین و موثرترین روش های ارتباطی با مشتری ها می باشد. از این رو به شما توصیه می کنیم تا برای افزایش فروش کترینگ خود، یک منشی خوب و مجرب استخدام نمایید تا قدرت بالایی در ارتباط با مشتری و فروش تلفنی داشته باشد.

یکی دیگر از اقداماتی که در افزایش فروش کترینگ ها تاثیر دارد، ارتباط برقرار کردن با مشتری های قبلی است. روشی که به شما برای انجام این کار توصیه می کنیم، این است که برای آنها پیغام های صوتی و متنی ارسال نمایید و از آنها بخواهید تا برای آشنایی بیشتر با غذاها و خدمات جدیدی که ارائه می دهید، در کانال ها، گروه ها و صفحه هایی که در شبکه های اجتماعی ایجاد نموده اید، عضو شوند. با این کار آنها متوجه می شوند که کسب و کار شما هنوز هم پابرجاست و در صورتی که از غذاهای قبلی که سفارش داده بودند، احساس رضایت داشته باشند، بدون شک باز هم تهیه غذای مجالس خود را به شما واگذار می کنند.

تاثیر هدف گذاری بر افزایش فروش کترینگ 

بدون تعیین هدف و برنامه ریزی برای رسیدن به آن، هیچ کسب و کاری نمی تواند موفق باشد. صاحبان و ارائه دهنده خدمات مجالس کترینگ ها هم باید جامعه هدف خود را تعیین و دسته بندی نمایند تا بتوانند با برنامه ریزی های مشخص برای جذب آنها تلاش نمایند. به طور مثال با دسته بندی کردن جامعه هدف خود، می توانند برای آن دسته از مناطقی که احتمال فروش و سوددهی بیشتری دارند، وقت بیشتری بگذارند.

آموزش به کارکنانی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط هستند.

از آنجایی که طرز رفتار و اخلاق کارکنان یک کسب و کار تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. از این رو تا جایی که می توانید برای این موضوع وقت بگذارید و سعی کنید به کارکنان خود و به ویژه کارکنانی که به طور مستقیم سفارشات مشتریان را دریافت می کنند و غذاها را به آنها تحویل می دهند، آموزش های لازم را ارائه دهید تا اخلاق خوب آنها نیز یک دلیل محکم برای وفاداری مشتریان به کترینگ شما باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما