شناسهٔ خبر: 61285 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب پوپولیسم ترجمه و منتشر شد

کتاب پوپولیسم تألیف کاس موده و کریستووال روویرا کالتواسر با ترجمه محمد زندی به همت انتشارات لوگوس منتشر شد.

کتاب پوپولیسم ترجمه و منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  از برزیل تا نروژ و از هند تا ایالات متحده پرچم پوپولیسم برپاست. برخی مفسران استدلال می‌کنند که پوپولیسم در سال ۲۰۱۶، زمانی که بریتانیایی‌ها در رفراندوم به برگزیت رأی دادند و آمریکایی‌ها دونالد ترامپ را به ریاست‌جمهوری برگزیدند، به اوج خود رسیده است. در حالی که از مسائل سیاسی پوپولیسم چپ‌گرا در آمریکای جنوبی و اروپا سخن می‌رود، انتخابات اخیر در هند و لهستان گوشزد می‌کند که پوپولیسم هنوز زنده و فعال است.

اما پوپولیسم چیست؟ گرچه همگان دربارۀ این واژه سخن می‌گویند، اندکی از افراد آن را به روشنی تعریف می‌کنند. این کتاب تلاشی است برای درآمدی جامع، هرچند مختصر، به پوپولیسم بر مبنای تعریفی روشن از آن … امیدواریم که این کتاب نه تنها فهم بهتری از یک پدیدۀ سیاسی مهم در جهان امروز به مخاطب بدهد، بلکه نظرگاه تازه‌ای در اختیارش بگذارد تا تحولات اخیر در کشور خود را از آن زاویه ببیند.

کاس موده، سیاست‌شناس هلندی، دکترای خود را در علوم سیاسی در سال ۱۹۹۸ از دانشگاه لیدن گرفت و هم‌اکنون در دانشگاه جورجیا در ایالات متحده تدریس می‌کند. او در دانشگاه‌های کشورهای مختلف از جمله مجارستان، آلمان، بریتانیا، بلژیک، جمهوری چک، اسپانیا، اسلواکی، سوئد و ایالات متحده تدریس کرده است. مسائل مورد علاقه‌اش افراط‌گرایی و دموکراسی، سیاست اروپایی، احزاب سیاسی، اروپاگریزی و لیبرال دموکراسی است. او افزون بر کتاب حاضر چند کتاب دیگر نیز نوشته و در ویرایش چندین کتاب نیز همکاری داشته و کارهایش تا کنون به ۲۲ زبان جهان ترجمه شده است.

برخی از کتاب‌های وی عبارتند از:

پوپولیسم راست رادیکال در اروپا (انتشارات راتلج، ۲۰۱۷؛ برندۀ جایزۀ استن روکان در سال ۲۰۰۸)،
راست افراطی در آمریکا (انتشارات راتلج، ۲۰۱۸)،
سیریزا: ناکامی وعده‌های پوپولیستی (انتشارات پالگریو مک‌میلان، ۲۰۱۷)،
دربارۀ افراط‌گرایی و دموکراسی (انتشارات راتلج، ۲۰۱۶)،
راست افراطی در جهان امروز (انتشارات پولیتی، ۲۰۱۹).

کریستووال روویرا کالتواسر استاد علوم سیاسی در دانشگاه دی‌یگو پورتالس در شهر سانتیاگو، پایتخت شیلی، است. او دکترای خود را در علوم سیاسی در سال ۲۰۰۸ از دانشگاه هومبولت برلین دریافت کرده و حوزۀ اصلی مطالعاتش سیاست تطبیقی است. وی سابقۀ همکاری با دانشگاه ساسکس و چندین مرکز پژوهشی را، از جمله مرکز تحقیقات علوم اجتماعی برلین و مرکز مطالعات گسستگی و پیوستگی اجتماعی، در کارنامۀ خود دارد.

محمد زندی دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی است. او فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فلسفه و کلام اسلامی از دانشگاه باقرالعلوم (سال ۱۳۹۶) است و کتاب‌های تاکنون منتشرشدۀ او به قرار زیرند:

فرااخلاق. نوشتۀ سایمون کرچین، انتشارات کتاب طه.
بزرگ‌ترین فیلسوفان زبان. ویراستۀ بری لی، نشر نویسۀ پارسی، ۱۳۹۸.
فرااخلاق امروز. نوشتۀ مارک ون روژن، انتشارات کتاب طه، در دست انتشار.
پوپولیسم. نوشتۀ کاس موده و کریستووال روویرا کالتواسر. نشر لوگوس، ۱۳۹۸.

نظر شما