شناسهٔ خبر: 61315 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آئین‌نامه تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور بخشنامه‌ای جزئیات آئین‌نامه «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی» را اعلام کرد.

آئین‌نامه تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر ابلاغ شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، محمدمهدی طهرانچی در بخشنامه‌ای آئین‌نامه «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استانها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده نظر به سیاست های کلان دانشگاه و با توجه به عناصر اساسی روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی محتوای کتاب‌های درسی آئین نامه «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی» جهت اجرا ابلاغ می شود.

آئین نامه «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی» به منظور بهبود کمی و کیفی کتابهای مرجع، درسی و کمک درسی و ایجاد فرصت های جدید با هدف توسعه فعالیت های تحقیقاتی و روزآمدسازی محتواهای آموزشی تدوین شده است.

از جمله سیاست های تدوین «تدوین کتاب‌های مرجع و درسی علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی»، توجه به عناصر اساسی روزآمدی، بومی سازی و حکمی سازی محتوای کتابهای درسی، توسعه همکاری و استفاده از توان سایر مؤسسات و شخصیت‌های علمی ملی و بین المللی در تألیف کتابهای درسی، پیراستگی متون درسی از القائات استعماری، الحادی و سکولاریستی و الگوسازی، مدل سازی، مفهوم سازی و نظریه پردازی با الهام از علوم بومی و اسلامی و نمادسازی و معرفی اندیشه ورزان و دانشمندان ایرانی و مسلمان و پیوند بین علم و عمل و توجه به رویکردهای کاربردی، فناورانه، اشتغال زایی و کارآفرینی به منظور تقویت مهارت های خلاقیت و اندیشه ورزی، استدلال و استنتاج و ... است.

همچنین این آئین نامه شامل مواردی از جمله تعاریف، هدف تدوین و نشر کتابهای مرجع، درسی و کمک درسی، سیاست‌های تدوین کتاب‌های مرجع، درسی و کمک درسی، اهداف شورای تدوین و نشر کتابهای مرجع و درسی در معاونت علوم انسانی و هنر، ساختار شورای تدوین و نشر کتابهای مرجع و درسی در معاونت علوم انسانی وهنر، تشکیل جلسات، وظایف و اختیارات شورا، فرآیند پیشنهاد، نگارش و ارزیابی کتاب و ... است.

نظر شما