شناسهٔ خبر: 61345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

وزیر علوم: مدیریت دانشگاهها در طرح ساماندهی آموزش عالی تغییر می کند

وزیر علوم گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی از ابتدای سال ۹۹ اجرایی می شود در این طرح مدیریت دانشگاه ها تغییر می کند و به صورت شبکه آموزش عالی خواهد بود.

مدیریت دانشگاهها در طرح ساماندهی آموزش عالی تغییر می کند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور غلامی در گفتگویی درباره آخرین وضعیت طرح ساماندهی آموزش عالی گفت: طرح ساماندهی آموزش عالی براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آماده شده است و مراحل نهایی را از باب هماهنگی‌های اجرایی طی می‌کند.

وی ادامه داد: بخش‌های مختلف در استان‌ها به موضوع آموزش عالی ورود داشته و در مورد آن حساسیت دارند. لذا این هماهنگی‌ها ضروری است تا در اجرا هم نظرات و هم حمایت‌ها جلب شود بنابراین تلاش ما این است که از ابتدای سال ۹۹ طرح ساماندهی آموزش عالی را اجرایی کنیم.

وزیر علوم افزود: این طرح عبارت از هماهنگی بین واحدها، هم افزایی، مأموریت گرا کردن و محوریت دادن در خیلی از بخش‌ها به دانشگاه‌های بزرگ استان است. این کار برای تمرکز زدایی و آسان‌تر شدن امور صورت می‌گیرد.

وی درباره اینکه تعداد دانشگاه‌ها در این طرح آیا کاهش خواهد داشت یا خیر گفت: از لحاظ فیزیکی تعداد دانشگاه‌ها کم نمی‌شود ولی شکل مدیریت آن به صورت شبکه آموزش عالی خواهد بود.

غلامی افزود: یعنی دو تا سه واحد کوچک مستقل آموزش عالی ملزم می‌شوند در یک مدیریت متمرکز ذیل دانشگاه بزرگ استان کار کنند و استقلال نسبی را با شرط قرار گرفتن در مأموریت تعیین شده حفظ کنند.

نظر شما