شناسهٔ خبر: 61551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «پینک‌فلوید و فلسفه» منتشر شد

کتاب «پینک‌فلوید و فلسفه» نوشته جمعی از نویسندگان با ترجمه یاسر پوراسماعیل توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «پینک‌فلوید و فلسفه» منتشر شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ کتاب «پینک‌فلوید و فلسفه» نوشته جمعی از نویسندگان به‌تازگی با ترجمه یاسر پوراسماعیل توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب نوشته چند نویسنده با سرویراستاری انگلیسی جرج ای. رایش و مربوط به دورانی است که آدم‌ها روان‌گردان مصرف می‌کردند تا جهان را عجیب‌غریب کنند؛ یعنی دهه ۱۹۶۰. نویسندگان کتاب پیش‌رو درباره امروز هم معتقدند آدم‌ها فلوکستین مصرف می‌کنند تا جهان را عادی کنند.

پینک‌فلوید زمانی که مطرح شد، باتوجّه به موسیقی وجودی و سینمایی‌اش، به یکی از تأثیرگذارترین و شناخته‌شده‌ترین گروه‌های راک تاریخ بدل شد. اعضای این‌گروه با ایجاد یک‌جور «کِرِخی دلپذیر» در مخاطبان به چنین مقامی نرسیده‌اند؛ این‌جایگاه حاصل برآشفتن، به‌هم‌ریختن، به پرسش گرفتن و انتقاد کردن است. کمتر گروهی در تاریخ راک توانسته به اندازه پینک فلوید این‌همه تأمّل مدهوشانه و گفتگوی فکری عمیق به راه بیندازد.

کتاب «پینک‌فلوید و فلسفه» درک هواداران را درباره این گروه ژرف‌تر می‌کند و برای بی‌اعتقادها این موضوع را روشن می‌کند که راجر واترز در کنار امثال فریدریش نیچه بخشی از سنّت فلسفه است. مطالب این‌کتاب در ۴ بخش کلی و ۱۹ فصلی که در این‌بخش‌ها جا دارند، تنظیم و تدوین شده‌اند.

این‌کتاب با ۳۵۰ صفحه و قیمت ۵۱ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما