شناسهٔ خبر: 61680 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نامه انجمن مدیران تولید سینما به وزیرارشاد/برادرانه هشدار می‌دهیم

انجمن مدیران تولید سینما طی نامه‌ای سرگشاده به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نسبت به عواقب آنچه «رویارویی سازمان سینمایی با صنف مدیران تولید» دانستند، هشدار دادند.

نامه انجمن مدیران تولید سینما به وزیرارشاد/برادرانه هشدار می‌دهیم

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ در پی انتشار «اطلاعات ارزشیابی هنرمندان سینما» از سوی سازمان سینمایی که براساس آن به هنرمندان صنوف مختلف درجه معادل مدرک تحصیلی اعطا شده بود، انجمن مدیران تولید سینمای ایران طی نامه‌ای به وزیر ارشاد نسبت به درج برخی نام‌های غیرمرتبط با صنف خود در این فهرست به‌عنوان «مدیر تولید» اعتراض کرد.

در متن این نامه آمده است:

«وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

باسلام و احترام

شفاف‌سازی اخیر سازمان سینمایی در اعلام نام برخی از افراد در خصوص اعطای درجه هنری، با عنوان شغلی «مدیریت تولید سینما» که هیچ سابقه‌ای در این حرفه ندارند، منجر به حیرت و اعتراض شدید جمعی از مدیران تولید باسابقه سینما شده است.

بعد از حذف انجمن مدیران تولید سینما از بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر و جلوگیری از حضور مدیران تولید فیلم‌ها در مصاحبه مطبوعاتی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این سومین مورد رویارویی سازمان سینمایی با مدیران تولید سینما است.

آقایان تصمیم‌گیر!

نسل درخشان تهیه‌کننده‌های کنونی، زمانی خود از مدیران تولید حرفه‌ای و خلاق بودند، حرفه تهیه‌کنندگی در آینده نیاز به پشتوانه نیروی انسانی کار بلد دارد. برادرانه هشدار می‌دهیم این تصمیمات اشتباه و ندادن پاسخی مناسب، عواقب جبران‌ناپذیری در سینمای ایران دارد. انجمن مدیران تولید سینمای ایران»

نظر شما