شناسهٔ خبر: 61684 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت اصلاح شیوه نامه انضباطی دانشجویان

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم گفت: پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور درباره شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان در نامه ای به وزرای علوم و بهداشت ارسال شد.

آخرین وضعیت اصلاح شیوه نامه انضباطی دانشجویان

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حمیدرضا علومی در گفتگویی درباره آخرین وضعیت بررسی ابهامات شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان توسط معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس جمهور درباره شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان به وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال شد.

وی ادامه داد: معاون حقوقی رئیس جمهور اواخر هفته پیش نامه‌ای درباره شیوه نامه جدید انضباطی دانشجویان به وزارت علوم ارسال کرد که این نامه مبتنی بر برخی از نقطه نظرات معاونت حقوقی ریاست جمهوری و برخی تشکل‌های دانشجویی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم درباره اینکه در این نامه چه مواردی از شیوه نامه اصلاح شده است گفت: معاون حقوقی رئیس جمهور به طور کلی خیلی از رویکردهای شیوه نامه مذکور را مثبت تلقی کرده و اصول دادرسی عادلانه در این شیوه نامه را به عنوان اصول راهبردی ذکر شده و به آن تاکید کرده بود، وی همچنین به برخی مواد شیوه نامه ایراد حقوقی و به برخی مواد ایراد ویرایشی گرفت.

وی ادامه داد: پیشنهادات ارائه شده از سوی معاون حقوقی رئیس جمهور در معاونت حقوقی وزارت علوم و امور سازمان دانشجویان بررسی می‌شود.

علومی خاطر نشان کرد: با توجه به این موضوع که نامه مذکور هم برای دکتر غلامی و هم برای دکتر نمکی وزاری علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال شده بود، با هماهنگی وزارت بهداشت اصلاحات ضروری شیوه نامه اعمال می‌شود.

به گزارش مهر، «شیوه‌نامه اجرایی جدید شورای انضباطی دانشجویان» که پس از ۱۰ سال اصلاح شده بود از ۱۲ شهریورماه ۹۸ با امضای وزرای بهداشت و علوم و از طریق معاونان فرهنگی و دانشجویی این دو وزارتخانه به دانشگاه‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

برخی از دانشجویان پس از ابلاغ شیوه نامه در اعتراض به بندهایی از آن خواستار بازنگری در آن شدند که ۱۴ آبان ماه ۹۸ لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس‌جمهور با دعوت از مقامات ذی‌ربط وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نیز نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در محل دفتر معاونت حقوقی شیوه‌نامه انضباطی دانشجویی و ملاحظات تشکل‌های دانشجویی را مورد بحث قرار داد.

نظر شما