شناسهٔ خبر: 61740 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

صنوف نشر هم مشمول استفاده از بسته حمایتی می‌شوند

همایون امیرزاده، با اشاره به پیگیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای قرار گرفتن صنوف نشر در فهرست مصادیق کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط وام هستند، از تشکیل کارگروه تخصصی در معاونت فرهنگی برای این منظور خبر داد.

صنوف نشر هم مشمول استفاده از بسته حمایتی می‌شوند

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ همایون امیرزاده، مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگویی درباره تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر قرار گرفتن صنوف نشر در فهرست مصادیق کسب و کارهایی که مشمول سه ماه تعویق اقساط وام هستند بیان کرد: بعد از انتشار این فهرست، پیگیری‌های جدی در حال انجام است تا اهالی نشر و همه صنوف فرهنگ، هنر و رسانه نیز از سوی بانک مرکزی دیده شوند.
 
وی افزود: دلایل ضرورت شمولیت اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه به بانک مرکزی اعلام شده‌است و از سوی دیگر با پیگیری‌های وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی، این صنوف در فهرست قرار خواهند گرفت.  
  
امیرزاده درباره برآورد مالی از میزان خسارت صنوف حوزه فرهنگ ازجمله صنف نشر برای اعلام به بانک مرکزی ادامه داد: در معاونت‌های مختلف ازجمله در معاونت امور فرهنگی، همانند سازمان سینمایی به‌زودی کارگروه‌ تخصصی تشکیل خواهد شد. در این کارگروه‌ها، نظرات همکاران صنف جمع‌بندی و نتیجه از سوی وزارتخانه به بانک مرکزی اعلام خواهد شد تا بسته حمایتی موثر برای فعالان این صنف، تزریق شود.  
  
مدیرکل روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در فهرست اعلامی از سوی بانک مرکزی، زمان تزریق بسته حمایتی تا آخر سال اعلام نشده است. تزریق بسته حمایتی بانک مرکزی یک فرآیند است که تا زمان استمرار شیوع ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

نظر شما