شناسهٔ خبر: 62253 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصمیم درباره امتحانات دانشگاه آزاد براساس آخرین وضعیت شهرها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه هم سلامت دانشجویان مهم است و هم استانداردهای علمی امتحانات گفت: درباره امتحانات پایان ترم براساس آخرین وضعیت شهرها تصمیم‌گیری خواهد شد.

تصمیم درباره امتحانات دانشگاه آزاد براساس آخرین وضعیت شهرها

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمدمهدی طهرانچی در پستی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد به تشریح نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم و آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی برای برگزاری امتحانات به‌صورت مجازی و حضوری پرداخت.

وی در این پست اینستاگرامی نوشت: در آغاز بر خود واجب می‌دانم از همه شما دانشجویانی که به صورت فعال و به اشکال مختلف، مسائل و مشکلات مربوط به آموزش مجازی را با بنده و همکارانم در میان گذاشتید و نیز با مشارکت قابل توجه خود به ما در برگزاری بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار کلاس مجازی برخط در بازه فروردین تا خرداد یاری رساندید، تشکر و قدردانی کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در این شرایط کرونایی عدم قطعیت‌ها بسیار است. خوشبختانه دانشگاه، خود را با شرایط پیچیده و نامعلوم موجود منطبق کرده است و در این مرحله نیز برای برگزاری امتحانات چه به صورت مجازی و چه به شکل حضوری آماده است.

طهرانچی خاطرنشان کرد: دانشگاه حتی با ویژگی منحصر به ‌فرد خود به کمک نظام آموزش عالی آمده است و در حال آماده‌سازی مقدمات اجرای طرح آزمون در شهر محل زندگی است. در این بین، با در نظر گرفتن همه جوانب، اراده جمعی بر آن است که هم سلامت دانشجویان و هم استاندارد علمی امتحانات را که صیانت از اعتبار مدارج تحصیلی شما نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور است، حفظ کنیم.

وی با اشاره به اینکه بر همین اساس، ما نسبت به شهرها و دروس مختلف بر مبنای آخرین وضعیت‌ها تصمیمات مختلفی را خواهیم گرفت که در دست بررسی است، گفت: البته در اکثر نقاط کشور با توجه به آنچه امروز جریان دارد اولویت، امتحان حضوری با استفاده از شرایط امتحان همزمان در همه شهرهای کشور و عدم جابجایی دانشجویان بین شهرهاست.

طهرانچی تاکید کرد: البته برای شهرهای قرمز که شرایط برگزاری آزمون حضوری را ندارند، از سامانه آزمون مجازی با استانداردهای دانشگاهی مطرح دنیا استفاده خواهیم کرد، هرچند این آزمون‌ها برخلاف تصور اولیه ساده‌تر از امتحانات حضوری نیست و مشکلات خاص خود را داراست.

وی ادامه داد: توجه عزیزان را به این نکته جلب می‌کنم که با وجود همه تلاش‌ها، به دلیل مسائل فنی و وضعیت امکانات دانشجویان در اقصی نقاط کشور، پوشش برخط کامل دانشجویان مهیا نشد که این مسأله در موضوع امتحان قابل پذیرش نیست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: علاوه‌ بر این، برگزاری آزمون در فرصت ۴ هفته‌ای، از ۲۴ خرداد تا ۲۰ تیرماه، ایجاد فرجه مناسب بین امتحانات و توزیع ساعات امتحانات در طول روز، تدابیر دیگری است که همکاران من در جهت رعایت قواعد بهداشتی اتخاذ کرده‌اند. مطمئن باشید سلامت شما اولویت اول ما و یکی از عناصر اثرگذار در تصمیم‌گیری‌هاست.

طهرانچی خاطرنشان کرد: از این رو افکارسنجی‌ها و رصد نظرات دانشجویان در دستور کار همکارانم قرار دارد تا تصمیمات نهایی به‌شکل همه جانبه‌تری گرفته شود. مانند همیشه، با هم به پیش می‌رویم و تلاش می‌کنیم از میان انتخاب‌های ممکن، بهترین انتخاب‌ها را برای جمع شما انجام دهیم.

نظر شما