شناسهٔ خبر: 62508 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تجمیع و ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور تصویب شد

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرد: تجمیع و ساماندهی موسسات آموزش عالی» در ستاد نقشه جامع علمی کشور تصویب شده و در دست ابلاغ است.

تجمیع و ساماندهی موسسات آموزش عالی کشور تصویب شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منصور کبگانیان در گفتگویی درباره آخرین وضعیت بررسی گزارش ساماندهی دانشگاه‌های وزارت علوم در ستاد نقشه جامع علمی کشور و کاهش تعداد دانشگاه‌ها از ۸۸ دانشگاه به ۴۲ دانشگاه و مؤسسه گفت: وزارت علوم گزارش ساماندهی دانشگاه‌ها را ارائه داد در این گزارش جداول و اسامی مفصلی از دانشگاه‌ها در رابطه با ساماندهی مؤسسات آموزش عالی آمده است.

وی ادامه داد: ولی در شأن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیست که دانشگاه به دانشگاه آن را تصویب کند، روح حاکم بر این پیشنهاد وزارت علوم براساس یک آئین نامه بود که چطور و با چه ضابطه‌ای تجمیع دانشگاه‌ها انجام شود، مثلاً دانشگاه‌هایی که تعداد دانشجویان آن از یک حدی کمتر هستند یا دانشگاه‌هایی که تعداد اساتید آنها در حد قابل قبول نیستند، ولی این به این معنی نیست که همه این دانشگاه تعطیل شوند، بلکه تجمیع می‌شوند.

قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: مسئولان مربوطه در وزارت علوم محاسبه کرده و به این نتیجه رسیده اند که تعداد دانشگاه کاهش می‌یابد، (کاهش ۸۸ مؤسسه و دانشگاه به ۴۲ دانشگاه). در حال حاضر آئین نامه و روش کار وزارت علوم را در زمینه ساماندهی تأیید کرده ایم و بعد هم گزارش آن را خواهیم خواست.

وی تاکید کرد: این کار بسیار جدی، سنگین و سخت است که باید به تدریج اجرا شود البته ما دست وزارت علوم را در چارچوب آئین نامه باز گذاشته ایم.

کبگانیان افزود: وزارت علوم هنوز گزارش اجرای آئین نامه‌ای که تصویب شده را نداده است، چون تازه تصویب کرده ایم که سند آمایش و نحوه تجمیع این دانشگاه‌ها چطور باشد. بنابراین اصول حاکم بر «تجمیع و ساماندهی مؤسسات آموزش عالی» ستاد نقشه جامع علمی کشور تصویب شده و در دست ابلاغ است.

نظر شما