شناسهٔ خبر: 62527 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سناریوهای مجلس برای نحوه برگزاری کنکور/ برگزاری در شب یا فضای باز

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: شرایط برگزاری کنکور بررسی می شود، چندین سناریو مطرح است که می توان به تعویق کنکور، برگزاری کنکور در شبها و برگزاری کنکور در چند روز به جای یک روز اشاره کرد.

سناریوهای مجلس برای نحوه برگزاری کنکور/ برگزاری در شب یا فضای باز

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ احمد نادری در گفتگویی درباره بررسی تعویق کنکور ۹۹ در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: حجم عظیمی از درخواست و تماس‌ها برای من و دیگر اعضای کمیسیون آموزش ارسال می‌شود و اکثر درخواست‌ها این است که، فکر جدی برای تاریخ کنکور شود.

وی ادامه داد: این درخواست‌ها عمدتاً ناشی از پیک دوم کرونا است که شایع شده است، در حال حاضر نیز شاهد هستیم که اخبار فوتی‌های کرونا به ۱۵۰ رسیده است یعنی همانند روزهای اول شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: لذا ترسی که کنکوری‌ها و خانواده آنان دارند کاملاً قابل درک است، بنابراین در هفته جاری یکی از دستور کارهای ویژه کمیسیون آموزش، بررسی شرایط کنکور خواهد بود.

نادری ادامه داد: یکی از امکان‌ها که بسیار مطرح شده است به تعویق افتادن کنکور ۹۹ است، منتهی اگر قرار باشد کنکور با تأخیر برگزار شود، بحث ورود به دانشگاه و نظم ترم تحصیلی سال جدید بهم می‌ریزد و ممکن است ترم مهرماه نداشته و از بهمن ماه ترم شروع شود این یکی از امکان‌ها است.

وی با بیان اینکه امکان‌های دیگر نیز وجود دارد افزود: امکان دیگر این است که کنکور به جای یک روز در چند روز برگزار شود و یا اینکه در فضاهای باز برگزار شده و تمهیدات لازم اندیشیده شود که تجمعی صورت نگیرد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس افزود: ساعات برگزاری کنکور نیز خیلی مهم است مثلاً یکی از پیشنهادها این است که کنکور شب‌ها برگزارشود، چراکه شب دیگر نیاز به استفاده از خنک کننده ها و کولرها که خود از عوامل انتشار ویروس هستند نیست.

وی با بیان اینکه چندین سناریو مطرح است که باید در کمیسیون آموزش بحث شود، افزود: مطمئناً درباره این موضوع در یک جلسه به تفاهم نخواهیم رسید، حتماً از مسئولان وزارت علوم و رئیس سازمان سنجش خواهیم خواست دراین جلسات حاضر شده و با توجه جمیع نظرات یک تصمیم می‌گیریم که به صلاح و صواب نزدیک تر باشد.

وی درباره اصلاح سهمیه‌های کنکور و رایزنی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این خصوص با کمیسیون آموزش نیز گفت: هنوز کمیسیون آموزش به آن معنی شکل نگرفته که تعاملی باشد، ولی قاعدتاً هر موضوعی که باشد باید در صحن کمیسیون مطرح شود باید دید نظرات دوستان شورا چیست و آنجا نیز بحث خواهیم کرد.

نظر شما