شناسهٔ خبر: 62537 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیام تسلیت منوچهر صدوقی سها درپی درگذشت دکتر تاجماه آصفی

منوچهر صدوقی سها، محقق و مدرس فلسفه و عرفان اسلامی درگذشت دکتر تاجماه آصفی همسر احمد مهدوی دامغانی استاد برجسته ایرانی دانشگاه هاروارد را تسلیت گفت.

پیام تسلیت منوچهر صدوقی سها درپی درگذشت دکتر تاجماه آصفی

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ منوچهر صدوقی سها، محقق و مدرس فلسفه و عرفان اسلامی در پی درگذشت دکتر تاجماه آصفی همسر دکتر احمد مهدوی دامغانی استاد برجسته ایرانی دانشگاه هاروارد پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

«هو الحق؛ و الصّلوۀ الزاکیات علی ولیه المطلق

حضرت مستطاب المعلّی عن الالقاب افضل المتأخرین زمانا مولانا المعظم المکرم استاد الاساتید منتها الاسانید جناب دکتر احمد مهدوی دامغانی علیه صلوۀ من ربه و رحمۀ.

خبر وحشت اثر رحلت سرکار علیّه عالیه حلیله جلیله مجللّه طیّب الله مرقدها و فی بحبوبه الجنان ارقدها آن هم در این دوران نزول بلای جهانگیر کرونا بدد الله شمله ودردیار غربت اخرجکم الله منها و ارجعکم الی دارکم و دیارکم سریعاً، آتشی جانسوزِ دل گداز در قلب اهل ارادت به حضرت مستطاب عالی زد و لکن چه می‌شود کرد و چه می‌شود گفت مگر اینکه پناه برد به آیه شریفه، قوله تعالی: الَّذینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ، أُولئِکَ عَلَیْهِمْ صَلَواتٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ رَحْمَةٌ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُهْتَدُونَ.

باری، با دلی سوزان و دستی لرزان از درگاه حق حقۀ کلمته به استغاثه و تضرع اوّلا انزال رحمت های رحمانیّه و رحیمیّه بر معظّم لها و ثانیاً انزال سکینه بر آن قلب معدن مهر و وفا و سلام و صفا و رضاء که آئینه حقایق است مسئلت می نمایم. اعضای خانواده نیز کلاً و طرا به عرض تسلیت و اظهار همدردی و یادآوری تحقق مصداقی از مصادیق حدیث شریف «… قلّت بواکیه»، مصدع‌اند.

السلام علیکم و علی من حضر لدیکم و انزل الله سکینته علیک و رحمته، آمین.

منوچهر صدوقی سها؛ دوشنبه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۹.»

گفتنی است مرحومه دکترتاجماه آصفی، همسر دکتر احمد مهدوی دامغانی، استاد زبان و ادبیات فارسی و مولف کتاب آسمان وخاک (الهیات شعرفارسی از رودکی تاعطار) بود که به علت ابتلا به سرطان دوشنبه ۱۶ تیرماه در آمریکا درگذشت.

نظر شما