شناسهٔ خبر: 62687 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «پرسشگری و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان» چاپ شد

کتاب «پرسشگری و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان» نوشته جانا مور لون و مایکل دی باروز با ترجمه مرتضی براتی توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب «پرسشگری و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان» چاپ شد

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  کتاب «پرسشگری و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان» نوشته جانا مور لون و مایکل دی باروز به‌تازگی با ترجمه مرتضی براتی توسط نشر لگا منتشر و راهی بازار نشر شده است.

این‌کتاب دومین عنوان از مجموعه «فلسفه‌روزی با کودکان و نوجوانان» است که این‌ناشر چاپ می‌کند. اولین‌عنوان مجموعه مذکور کتاب «کودک فلسفی: پرورش توان فکری و فلسفی کودکان» از همین‌نویسندگان و همین‌مترجم بود که به‌تازگی به چاپ دوم رسیده است.

«پرسشگری و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان» منبعی برای کلاس‌های فلسفه پیش از دانشگاه است و می‌تواند به کار علاقه‌مندان، مدیران، مربیان، سیاست‌گذاران، کارشناسان آموزش و والدین بیاید. مجموعه نسبتاً بزرگی از این آثار طی ۴۰ سال گذشته، درباره ارزش فلسفه و اهمیت آن برای بزرگ‌سالان و کودکان نوشته شده است. از سوی دیگر، طیف گسترده‌ای از منابع مفید برای معرفی فلسفه به کودکان با روش‌های مختلف که بسیاری از آن‌ها در کتاب‌نامه و ضمیمه این‌کتاب ذکر شده، وجود دارد.

کتاب «پرسشگری و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان» نوشته جانا مور لون، مدیر مرکز شمال‌غربی فلسفه برای کودکان در گروه فلسفه دانشگاه واشنگتن؛ و مایکل دی باروز، معاون مدیر مؤسسه اخلاق راک و مدرس ارشد فلسفه در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، است. مترجم اثر هم مدرس دانشگاه و پژوهشگر است. جانا مور لون و مایکل دی باروز معتقدند فلسفه در هسته خود، عملی بنیادی برای وضع بشر است و آموزش‌اش نباید منحصر به دانشجویان و تحصیل در آموزش عالی باشد. پرسش، بررسی و پاسخ به پرسش‌های بنیادین _ چه از نوع اخلاقی، سیاسی، وجودی، معرفت‌شناختی و چه متافیزیکی _ عملی معمول است که می‌تواند از سن خردسالی سودمند باشد. وقتی فلسفه در مدارس معرفی می‌شود، کودکان در پرسش‌ها و فعالیت‌های مرتبط، با گفت‌وگو و تأمل مشارکت می‌کنند که این‌امر باعث اکتشاف مشارکتی می‌شود.

این کتاب، منابع کاربردی دیگر را برای استفاده در کلاس‌های درس معرفی و ملاحظه‌ای از مباحث آموزشی، اجتماعی و سیاسی را در نظر می‌گیرد که در حال حاضر، در آثار مکتوب کمتر نمایان می‌شوند. نویسندگان «پرسشگری و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان» می‌گویند تحریر این‌کتاب، مستلزم این بوده که درمورد ارزش آموزشی فلسفه پیش از دانشگاه، فلسفه‌ورزی در آموزش‌وپرورش و ارتباط فلسفه پیش از دانشگاه با مسائل مهم در آموزش معاصر مانند اصلاحات آموزشی، پرورش کودک و تبعیض و امتیاز در کلاس‌های درس عمیقاً فکر شود.

این‌کتاب با ۳۱۸ صفحه و قیمت ۵۷ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما