شناسهٔ خبر: 6282 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

هفتمین همایش ملی نخبگان از ۱۶ مهر آغاز می شود

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان از آغاز هفتمین همایش ملی نخبگان جوان از ۱۶ تا ۱۸ مهر خبر داد.

به گزارش «فرهنگ امروز» به نقل از شبستان؛ سعید سهراب پور قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه نخبه به کسانی اطلاق می شود که دارای جایزه علامه طباطبایی باشند گفت: ۷۲ نفر در کشور برنده این جایزه هستند که نخبه تلقی می شوند.

وی افزود: این جایزه اواخر هر سال به افراد واجدشرایط داده می شود که اکثراً افراد صاحب نظر و پیشکسوت در حوزه های مختلف علمی هستند.

وی ادامه داد: این افراد شخصیت های بین المللی نیز هستند که یکی از آنها نویسنده مقاله ای است که به عنوان تنها مقاله ایرانی در مجله نیسر چاپ شده است.

وی همچنین از بازدید استعدادهای برتر از پیشرفت‎های کشور خبر داد و گفت: بعضی شرکت‎ها در کشور همچون شرکت مپناء نیروگاه می سازند و یا فردی دیگر توربین های آبی سد را طراحی ساخته و یا نصب می کنند که استعدادهای برتر با بازدید از چنین اماکنی با پیشرفت‎ها آشنا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه بازدید جزو برنامه منظم بنیاد است و در این همایش دنبال خواهد شد.

سهراب پور در ادامه با بیان اینکه بودجه بنیاد در سال جاری کاهش نیافته است خاطرنشان کرد: در حالیکه بودجه ما باید افزایش می یافت اما به دلیل مسایلی که وجود دارد تغییری نکرد در حالیکه بودجه بنیاد باید به طور مستمر اضافه شود چرا که تعداد افراد عضو این بنیاد در حال افزایش است.

برچسب‌ها:

نظر شما